När man köper sig själv överraskningar...

Livet / Permalink / 0
Sommarklänning...
 
Jag hämtade mitt paket men har liksom inte känt för att öppna den lilla påsen som jag hängde så fint där på byrålådans knopp. Inte för att jag inte brydde mig utan mer för att man måste vara "in the mood" så att säga...
 
Så för en liten stund sedan tänkte jag...nu måste jag se om min nya fina klänning passar...
Försiktigt öppnar jag den lilla postpåsen och visst tänkte jag när jag först såg den att det allt var en liten påse, men också att ja...det är ju faktiskt en tunn sommarklänning. Men när jag börjar öppna påsen och känner någonting hårt då förstår jag att allt inte är som jag tror. Och plötsligt så förstår jag att jag nog är mer än galet trött i hjärnan...
 
 
Ja...
Som alla kan se, så är det här inte en sommarklänning!
Det är inte ens ett klädesplagg utan en magväska?
 
Först blir jag lite fundersam men kommer ändå rätt snabbt ihåg den lilla väskan som jag flinade lite åt när jag tryckte på beställa knappen och jag tänker...alltså hjärnan, ibland är du ändå rätt skön...
 
Ja, jag har nu en magväska. Och även om jag inte kom ihåg att jag beställt den så vet jag att jag gjorde det. Men...man kan ju inte minnas alla galenskaper man gör haha....
 
Men klänningen då?
Jodå...den kommer senare!
 
Jag sitter och lyssnar på P3 dokumentär om André expeditionen. Robban sitter bredvid vid sin dator och tittar på cyklar och allt känns sådär vardags lugnt.
Det är inte första gången jag lyssnar på den här dokumentären men det är något magiskt över den och vi som kommer från den delen av Sverige där Andrés hemstad Gränna ligger har hört historien många gånger.
Men då på 80-talet var det mycket som inte var känt om expeditionen och de nästan 30 åren som gått sen jag var på André museét har gett utrymme åt många fler upptäckter runt fynden som gjordes på Vitön....
 
 
Jag funderar lite på hur dom tänkte när dom märkte att många av styrlinorna var borta och jag undrar hur han kände André när han satt ensam på den där stenen innan han dog.
 
Många frågor som fått svar men ändå oändligt många som aldrig får några svar alls...
En super spännande historia och för er vuxna som kanske får en stund över nu när lovet håller på som bäst då är det här suveränt att lägga sig i soffan och lyssna på :-)
 
Min magväska tar jag nu med mig in i sovrummet. Jag skall titta lite på den och fundera på hur jag tänkte då när jag tryckte på knappen och liksom bara...köpte...
 
Kram alla vi hörs imorgon.
 
Laters...
Till top