Otto Vovvén är sig lik och söndag var en vanlig en...

Livet / Permalink / 0
Söndag schmöndag...
En lugn dag om började med att jag vaknade, duschade, åt och sen...nästan inte kom ut ur vårt garage...igen...
 
Ja så var det.
En av granntjejerna gick förbi mig i bilen där jag satt...på tvären. Jag ler urskuldrande mot henne. Jag skämdes faktiskt inte, jag hade bara stannat för att rätta till backspeglarna så det var ingen fara och sen, sen drog jag åstad för att hämta den delen av familjen som skulle med på veckans upplaga av "Familjen och tipsrundan"...
 
 
Öxnehagaskogen var sig lik. Otto Vovvén också, där han sniffade runt och bajsade på alla olämpliga ställen han kunde hitta ofta och gärna när andra människor tittade på så att vi inte kunde smita från våra hundmännisko plikter.
 
-Varför ska du alltid göra det vid frågestolparna...
Jag tittar irriterat på hunden som dagen till ära verkar ha ätit en hel ko eftersom han vid varannan frågestolpe satte sig för att uträtta nummer...5. Ja ni vet nummer 2 med sniff på grässtrå, sten och löv...
 
Men visst vi andra stannade ju för att svara på frågor så varför inte bara kräma på.
 
Lite senare satt vi inne i vårt kära gamla Öxnegården och medans vi pratade om allt så malde min lillhjärna på runt det faktum att jag idag också skulle behöva köra in vår fina bil i hålet som är vår parkeringsplats i garaget. Hålet som är lika smalt som och ursäkta nu...ett analhål...
Jag gick igenom alla senarion och planerade hur och varför så gott jag kunde eftersom det hela gjorde mig lite nervös.
 
Men jag är allt lite nedvärderande mot mig själv ibland, för jag har ju ändå parkerat där många gånger utan problem och som vanligt när man ororar sig så gör man det i onödan och när jag fixat biffen på försök nummer ett, då gick jag därifrån med ett leende som hade kunnat lysa upp "Mordor".
 
 
Japp...jag backade in! Jag kan mina grejer minsann...och kanske, men bara kanske har jag redan skrytit om det här. Men det är okej för det är en bedrift ja ja ja....
 
När jag kom hem var det fullt aktivitet i vardagsrummet. Jonna utförde lite barnarbete åt sin mamma och arrangerade filmer på löpande band.
Vadå fel?
Jag menar, det är ju jättepassande att låta en filmentusiast göra det jobbet liksom...
 
 
 
Så, nu är alla filmer som legat på, under och över med i matchen och jag som alltid köper nya kan nu koncentrera mig på att köpa filmer ur de genrar som behöver det mest(som Jonna sa).
-Nu måste du köpa mer superhjältefilmer mamma...
Och ja...vem säger emot i ett sånt läge nu när utrymme finns...?
 
 
Nämen va...?
Plötsligt skriver jag meningar om och om igen och suddar och suddar.
Den plötsliga oviljan att sitta framför datorn kom som en blixt.och jag som inte ens skrivit en rubrik än!
Jag lägger ner och går ut i den mörka vinterkvällen.
Jag vänder stegen mot vårt IcaMaxi där jag skall hämta ett paket innehållande en sommarklänning.
 
 
 
 
Sommarklänning???
Ja ibland när man är riktigt trött på lilla landet "Iskallt" då måste man hitta på saker som gör att man rycker upp sig, så varför inte köpa sig en klänning som passar en het sommardag och liksom bara drömma på :-)
 
Mot måndag allihopa, och nya tider...
Laters...
Till top