Spänning är synonymt med Gränna. Om ni frågar mig...

Livet / Permalink / 0
Vilken helg det har varit...
Så många saker som hänt och så lite lill semester på det.
 
Jag har shoppat, fixat äventyr både åt mig själv och andra. Jag har fikat lite här och var, samt tagit mig en drink och lyssnat på dokumentärer...
 
Jag har varit i Nässjö och Eksjö där Robban äntligen fått gå i affärer som han känner är intressanta.
-Alltså Robban du skulle ju lika gärna kunna ändra namnet på motorcykelbutiken till typ "Gotte Boa" haha...
Jag tittar på min man som ser ut som en peng i nyllet. Jag inser att han möjligtvis inte kommer ihåg den härliga lilla godisbutik som låg i hjärtat av Huskvarna då på 1900-talet. I vilket fall så ser han inte ut att förstå det roliga men ler sen lite snett.
 
Men när han väl gick runt bland alla dessa maskiner med sina styren sadlar och allehanda tillbehör då förstod han nog ändå vad jag menade...
 
 
Och kanske är det tur att vi inte är miljonärer för då hade vi fått hyra en trailer för att få hem allt på önskelistan haha...
 
 
Men visst räcker det med en liten minimoppe som den här.
 
Fast jag som kallar mig själv "totalt och fruktansvärt jätte ointresserad" av motor"saker" jag väljer den här lilla moppen...om jag måste.
 
 
Ja, jag hade ju blivit coolast bland ungdomarna i allafall, och storleksmässigt så passar den alla "Latinos" här i världen...
 
Vidare så har vi då ändå varit i Gränna och jag har fått min fika tillsammans med min man som till en början såg ut som om han hellre tittade på filmen "Chocolat" än var där.
 
 
Men...när man fått en chokladboll...
Ja, då ser man ut så här.
 
 
Och jag kan nästan svära på att stockholmaren bakom mig på det lilla fiket i Gränna idag inte var någon mindre än Magnus Carlson från Weeping Willows...ja minsann. Personen sa dessutom att de var på väg till Halmstad så Annalysen "The Stalker" kollade upp det hela och, javisst...ikväll drar han av några låtar därborta...i Halmstad :-)
 
Jajajaaa... ska man få spänning här i livet, då drar man till Gränna!
 
Min analys av de här sista dagarna av allt och inget, är att även om man känner att livet är sådär lite på hold så kan man om man lägger manken till få upp farten och se till så att det händer saker. Jag känner mig nöjd med allt och kanske gör Robban det också även om han tycker att hans fru är den j o b b i g a s t e som finns.
 
Nu tar jag en paus och sätter mig framför en film...eller så städar jag istället.
Ja livet är verkligen fullt av mariga små val!
 
Sist idag får ni här en låt av mig som jag fann på min otroliga resa till Gränna(ja jag överdriver).
Nästa gång ni åker bil sök då upp: Walk Away med Lvndscape ft. Kaptan och njut för det här är en åka bilen låt...
 
 
Laters...
 
 
 
Till top