Analyserna som lyste starkast 2017

Livet / Permalink / 1
Gott nytt år!
 
Ja, så firade vi igår nyår...och jag som i höst hittat all den positiva energi som jag letat efter de senaste typ...tre eller fyra åren fortsatte på den väg som livet lett mig in på och nyårsaftonskvällen flöt på likt en champange kork som hamnat i vatten på sin väg genom luften...
 
 
Javisst och lika suddig som bilden är, lika suddigt blev det till slut den här kvällen som som vanligt och traditionsenligt firades hemma hos E och T.
 
Haha...när jag ser bilden ovan så tänker jag att, lika snygg som jag var igår, lika osnygg är jag idag...
Ja så är det faktiskt.
 
 
Som ni ser...mycket trevligt och jätte tack!
 
Det nya året, tänkte jag när jag igår på förmiddagen innan firande var ute och gick, kommer inte att bli ett nytt år i resten av mitt liv utan ett liv som är nytt resten av året 2018 som nu är här...
 
-Ja och det var ju inte krångligt skrivet Anna....???
-Nej jag vet mig själv...men det är okej för det är det som gör livet så coolt...
 
Vidare så får analysen för hela år 2017 bli att motgångar eller sånt som gör livet lite lesset är det som till slut stärker dig...tusen gånger om...
I mitt fall menar jag inte det där klyschiga gamla talesättet utan mer...jag behövde nog i slutänden det här för att komma frammåt....
 
Analys två 2017
Jag som har en vardag där konflikter dyker upp plötsligt och alltid lika oväntat är lika bra på att hantera det i mitt yrke som dålig på det i mitt privata liv, och det är dåligt.
Men nu när den analysen är klar är det bara att bli bättre på det sistnämnda och liksom bara gå vidare med det.
 
Analys tre 2017
Att se att tiden går frammåt är viktigt då man lätt missar att den faktiskt gör det och lätt kan få ett uppvaknande som gör att man inte hinner se och ta vara på det som finns.
 
Kryptiskt?
Ja, lite. Men det är för att jag utav respekt inte kan skriva mer om det. Men jag kan säga att det handlar om att människor blir äldre och att ålderdom inte alltid handlar om vanlig skröplighet.
 
Analys fyra 2017
Jag är mycket bättre och starkare än jag tror själv och jag är kapabel till så mycket och jag kan göra det så bra. Om jag någonsin haft dåligt självförtroende så behöver jag inte ha det mera. Det viktiga är dock att inte tappa bort den enorma empatiska sida jag har och att fortsätta vara ödmjuk är viktigt även om man nu helt plötsligt tycker att man är ganska så djävla jättebra! Sist men inte minst i den här analysen så är min självkritiska och analytiska sida skitviktig för min överlevnad...tänk på det Anna :-)
 
Med den sista analysen(ovan) utlagd som en röd matta för det kommande året kommer här en "att börja med" lista för år 2018.
 
Som en hjälp för att inte hamna vilse...
  • Hjälpa ryggen att bli bra
  • Komma i form för Göteborgsvarvet
  • Klämma fram de sista raderna på min historia
  • Skicka in ovanstående till ännu fler förlag
  • Utforma ett anförande
  • Föra min Äventyrsklubb frammåt
Javisst och lite som för att inte få tråkigt...
 
I övrigt så har 2017 varit så jättebra, min och Robbans resa genom Europa var så fantasktisk och aktiviteterna med min tjej grupp har funkat så bra. Jag har läst lite Ekonomi och lyckats och jag har fått dansa lite som förr i tiden och fått känna mig lite som...förr i tiden.
Så 2017 har trotts allt varit mitt år...i alla aspekter, litesom i engelskans "good and worse".
 
 
Fint som snus...
 
Och så en liten sedvanlig grej.
Jonna har som vanligt sammanfattat sitt år och jag lägger här upp filmen om hennes...2017.
 
 
Det var allt för idag och jag går vidare i livet och det nya året som det är och jag har så mycket nya ideér som jag får hålla tillbaka för att hinna med haha....
 
Gott slut och god fortsättning.
Kram Anna
 
Laters...
#1 - - Gunnel Hall:

God fortsättning på det nya året och god fortsättning med bloggen, även om jag inte läser varje dag så läser jag dock allt.

Svar: Tack mamma 😊 Kram
annalysen.blogg.se

Till top