Borg en riktig aha upplevelse i alla avseenden

Livet / Permalink / 0
Jaha...
Så tog jag då den lates utväg igår och liksom bara skrev ingenting. Men, jag gör ju det nu och det är ju förstås skitbra.
 
Ja det tycker jag själv i alla fall och om man tänker på det så är det ju nu det börjar hända saker i livet och jag, jag tänker att jag bara glider me...igen...
 
 
Men vad hände igår då?
 
Jo, det var lönedags och som vanligt när jag får lön så blir jag ju lite rikare i typ en halv dag för sen...sen är det storhandling som gäller och på bilden ovan ser ni vår vagn som den brukar se ut, ja faktiskt och det med film och allt...
 
Ja det är klart det är ju inte samma film varje gång det hade ju varit lika tokigt som totalt vrickat...
 
Så när jag kom hem var det Borg som gällde och hur filmen var...? Det skall jag berätta nu.
 
Jodå den var ju full med tennis och inget konstigt alls med det. Sen var den full med Borg och jag som alltid tyckt att Sverrir Gudnason är rätt snygg fick titta på honom i 1 timme och 47 minuter.
Och om man som jag alltid varit lite intresserad av filmer med händelser tagna ur det verkliga livet och om en person som man finner intressant då är det här en bra film.
 
Ja eftersom jag tillhör generation "allt stannar för att det är en svensk idrottman som slår alla på TV" så känner jag ju så väl till den här händelsen. Jo för så är det förstår ni,  allt i filmen leder fram till den legendariska matchen då 1980 när Björn Borg mötte den arge Amerikanen John Mcenroe(Shia LaBeouf) i wibledonfinalen. Och att de båda var lika galna det hade vi ingen aning om, men det det får vi veta nu. Det var bara det att den ena av de två saknade filter helt och totalt haha...
 
Jag har också fått lära mig fantastiska saker som att jag fortfarande inte fattar poängräkningen i tennis och att jag fortfarande inte bryr mig eftersom det är så himla tråkigt att titta på.
 
Men att titta på filmen det tycker jag definitivt man ska och många aha upplevelser blir det. Men ta det en kväll när allt känns lugnt för det här är ingen action direkt. Ja förutom när finalen drar igång då...
Vem som vann?
Ja, jag hade i alla fall tur som inte kom ihåg det för då hade det blivit lite mindre spännande.
Så se och le speciellt om du är född i förra seklet...
 
Det som slår mig är ändå hur lika dom är/var. 
Björn och Sverrir menar jag, och jag kan väl säga så här...jag har aldrig sett mig själv som en person som tycker att Björn Borg ser bra ut(a...eller såg) men ja...tydligen är så fallet...
 
Jösses...!
 
 
Mycket skall man lära innan hjärnan domnar bort men här slår inte orginalet kopian...näpp!!!
 
Analysen av det hela med film och allt blir att jag älskar film och tankar på att göra en egen liten avdelning för filmer med självbiografiskt innehåll är på gång och det passar ju bra nu när Jonna som varje år tjänar en peng på att hjälpa sin mamma att sortera och dela in alla filmer i rätt genrer.
Fast i år måste jag köpa nya hyllor för nu börjar det bli riktigt fullt och jag är så nöjd för det var det här jag ville då för typ 15 år sedan när jag började samla.
 
 
Japp....jag har en samling...
 
Nähä..dags att käka och sen gå ut och gå för jag...jag startar om på nytt och den första februari då skall jag springa igen och det egentligen bara för att...jag kan. Och lite för att ryggen börjar kännas tusen gånger bättre och för att jag behöver det, desperat!!!
 
Onsdag är här om 7 timmar och jag...jag sover förhoppningsvis då.
 
Men javisst ja, innan jag slutar... jag glömde ju bilden på tårtan som dök upp på jobbet idag och som jag inte smakade på eftersom jag lyckdes låta bli.
Och håll i er nu för nu blir det snusk...men så blir det när man jobbar på ett ställe fullt av galningar. Men då passar jag ju bra in och att hon har skills vår kära Anne det tänker jag härmed inte förneka...
 
Känsliga tittare varnas....
 
 
 
Eh...ja.
 
Laters...
Till top