En dag med mycket...sådär i....

Livet / Permalink / 0
Sitter och skriver igen...det är sent, skrivkrampen sitter inte längre i händerna och huvudet utan liksom lite mer i hela kroppen. Niklas strömstedts Om ljuder i högtalarna och den första meningen hjälpte mig äntligen att komma igång...
 
 
Jodå..Otto är här hos oss ikväll och som vanligt är det ju så att han skäller högst men det är vi som vaktar...
Det är bara han som tror att det är tvätom haha...
 
Idag har jag iallafall haft en dag med mycket sådär i.
Morgonen var sådär..
Frukosten var sådär...
Att tvätta var sådär...
Min lilla vila i soffan var sådär(men det var bara för att den var onödig).
Lunchen var sådär(för det blev ingen)
Min tripp bort till stan var sådär(pengar slut, snart lön).
Middagen var dock kanon eftersom jag inte behövde laga själv(Robban gjorde).
 
Men sen...sen kom kvällen och efter att jag analyserat lite kring det där med fredags och lördagsmys och den frossa som kommer med dem, ja ni vet det där med god mat, snacks och så vidare. Det där vi inte egentligen behöver men vill ha för att vi nu är lediga och liskom bara kan.
 
Jo idag när min lust att frossa visade sig då kom jag fram till följande och lyssna nu för det är rätt briljant( om ni frågar mig). Allt för att lura hjärnan så att säga....
 
Nu på vinterhalvåret är det ju mörkt tidigt och då kan man tända ljus och mysa till det redan vid klockan 16:00. Tag fram snackset, sätt igång en film och mys på. Du kommer nu att vara färdig myst vid klockan 19:00 och då hinner man göra saker som att gå ut och promenera, träna, städa, tvätta, basta. Ja...vad som helst som håller igång kroppen och vips så har du kört igång kroppen. Inget snacks i rumpan, låret på magen eller i ryggen för jag menar kroppen börjar ju förbränna direkt, så bra!!! 
 
I och för sig beror väl det hela på hur mycket du svullat men ändå. Jag har idag provat och tycker att det funkat bra.
 
Japp så nu kan jag ta mitt kvällste och liksom bara vara nöjd med det.
 
Vi har precis varit ute med Otto en sväng och livet känns lugnt. Min dag av sådär är över och jag tänker att lite av mitt "sådär" beror lite på gårdagens analyser kring livet och hur kort det kan bli.
 
Ja, Jannes bortgång hade nog större inverkan än jag trodde för det är ju så att även om man inte känner en person så blir det inte mindre sorgligt för det och att han själv den sista tiden levde med hashtagen "levförfan" säger ju allt om hur olika vi människor är, jag menar en annan(jag) hade i samma situation antagligen hashtagat mig själv som "alltärslut".
 
Haha...ja, jag kommer ändå gömma Janne lite i mitt hjärta för vad jag förstått så var han en riktig kämpe och när jag var liten var det någon som sa...Anna...personer du möter i livet är olika. Din uppgift är att ta alla goda egenskaper hos varje person med dig i ditt liv och använda dom på ditt sätt...
 
Super bra råd och jag delar det nu med er...
 
Här kommer ett sista råd och det är som vanligt en film och det är den jag har myst med nu i eftermiddag och jag är så glad för jag råkade se slutet för längesedan men idag...idag var det dags att se hela och den var exakt så bra och fin och välgjord som jag trodde och alla som är som mig(lite yngre i sinnet) borde sen den...
 
 
Ja och nu när ni tittar på bilden vill jag ge alla en liten alldeles egen analys nämligen följande. Kolla in Skalmans hus och fundera lite kring hur det egentligen står upp???
 
Japp och innan den laddade jag upp med Madicken och jag kan väl säga så här...
Om jag någonsin måste sälja min kropp, då hoppas jag att det finns en Madick där och kan köpa tillbaka den...
 
 
Japp men lite mer än 200 spänn får hon nog hosta upp haha...
 
Laters...
 
Till top