Min lilla lista till världen...

Livet / Permalink / 1
Det är märkligt det där...
Med vardagslivet menar jag. Att säga att dagen gav mig en käftsmäll i uppvaknande är en underdrift och jag som vred mig i sängen hela natten nästan som i längtan att få gå till jobbet bara för att få så mycket som möjligt gjort på kort tid, jag vaknade ändå hyfsat pigg och när jag sedan slängt benen över sängkanten och saluterat morgonen för att den liksom bara dök upp...äntligen, ja då gick jag till jobbet helt enkelt...
 
 
Men jag överlevde, och jag gjorde så mycket jag bara förmådde och det bästa är att jag gett mig själv förutsättningar att liksom bara finnas lite sådär soft ni vet.
 
Det nya året är här och jag har idag en liten "to do" lista även till världen så att den också skall få lite ro...
 
  • Sluta bli kränkt...du blir bara sänkt.
  • Blockera Donald Trumps twitterkonto utan att han märker det. Då kan han twittra med sig själv.
  • Ge STORA Journalistpriset till Magda Gadd
  • Sverige...mer pengar till ungdomar och barn tack(typ ungdomsgårdar).
  • Flytta Tour de France till december.
  • Låt alla mellan 40 och 50 ta ett arbetsfritt år med full lön.
  • Ta bort Earth Our och förbjud all form av julbelysning...i hela världen(samma effekt).
  • Gör en storfilm där huvudkaraktärerna heter Aragorn, Eomer, Thor, William Wallace och Four..
Japp där har vi den. Min lista för en bättre värld "för tillfället" och visst hade stoppa alla krig varit en superbra punkt men vi människor är för dumma för att ge oss en sån bra förutsättning.
 
Ja, och där gick min analys om att alla har föutsättningar om intet haha....
 
Dag nummer dos år 2018 är till ända och jag som är nummer uno i min värld...väntar med spännning på dag numero tres.
 
Kanske blir den full av efterverkningar i min vardag som straff för att jag tydligen blivit lite stöddig så här på äldre dar. Eller tar jag fördelen av min nyfunna stöddighet och liksom bara delar med mig till alla andra så att vi kan vara stöddiga tillsammans.
 
-Fantastiskt Anna!!!
- Tack mig själv...tack!
 
Mot eh...vad är det för dag nu igen?
-Rooooooobbaaaaan... vad är det för dag? är det tisdag eller....???
Ja, jag skrek men någon(Robban) har stängt dörren till rummet jag sitter i....fnys vad oförskämt. Men då får man också ta att man blir gastad på!
-Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa..... Hör jag i fjärran. Så...vi hörs imorgon, onsdag som det så fint heter och är...
 
Laters...
#1 - - Mannen:

Tour de France avslutning 24 december, och julklappsutdelning efter målgång.
Vilken briljant idé Anna! 🚴‍♂️🎅🎁

Svar: Ok, vi kanske tar januari istället...ha...😁
annalysen.blogg.se

Till top