Pensionärs promenad eller speedwalking....

Livet / Permalink / 1
Frost...
Ja nu är det lite kallt ute och vi i Sverige liksom bara...än sen då...
 
Ja så är det men om vi hade varit Floridabor idag så hade vi nog inte uttryckt det hela så utan mer...whaaat!!! Och det eftersom den ovanliga kylan där borta på andra sidan Atlanten gjort att det trillar nedkylda leguaner från träden. Ja det har jag hört på TV och till alla som nu bor därborta säger jag nu bara...jag beklagar...
 
 
I Sverige tycker vi som sagt var inte att kylan är konstig utan bara jobbig och att vi samtidigt blir plågade av det faktum att alla kanaler som kan visar vintersport hjälper inte till...
 
Som vanligt är vi som nation delade i våra tycken då hälften välkomnar kylan och snön medan vi andra(resten) längtar till den dan då man inte behöver både jacka och kofta samt vantar och mössa. Jag själv tillhör de sista men kan också se det positiva i att kylan för med sig solen som idag.
 
-Men Robban vi skall gå ut och speedwalka inte pensionärs gå...
Jag tittar på min och suckar. Nyss låg vi i sängen och var rörande överens om att vi skulle gå ut och gå i den härliga solen. Jag var jätteglad då jag varit ute och promenerat själv de sista dagarna, och att nu få sällis skulle bli så trevligt.
 
Robban står innanför dörren klädd i jeans, vardagströja och sin vanliga jacka samt finhalsduk och snyggmössa, visserligen har han underställ också men ändå...
Jag har på mig mina löparkläder under överdragsbyxorna samt en allvädersjacka för att hålla vinden borta. Kontrasten är total och min besvikelse också och kanske är det så att vi som dom träningsmänniskor vi är och som ser ett tillfälle till träning runt varje hörn behöver diskutera hur vi skall genomföra så enkla saker som en promend runt sjön, ja det förstod jag ju nu.
 
Promenaden fick jag till slut göra själv eftersom Robban kom efter då han skulle slänga en soppåse på vägen. När jag sen ringde och frågade vart han tagit vägen motiverade han sin sorti med...jamen du gick ju så fort nästan som om du sprang...
 
Japp den här situationen liknar den när jag och Robban skall ut och träningscykla och han hur fort jag än cyklar tycker att vi är på picknick haha...
 
Sån var min söndag förmiddag och hur det än blev så var det så uppfriskande att vara ute i solen(som man inte sett sen sist). Men nästa gång då hoppas jag att vi går tillsammans...jättefort!
 
Lite senare var jag nere på byn och tog en liten fika med mina tjejer och jag som nu bestämt mig för att äta lite sundare men ändå låta lite socker få finnas, jag tog en liten råsaftdrink modell svindyr med te till och medans jag satt där och vi pladdrade på så fick jag en sådan där känsla av lugn som kan komma över en då och då.

Analysen får bli att det är lugnet före stormen för nu har en vecka gått på det nya året och nu, nu börjar allt snart ta fart och jag...jag är med till ett hundra procent!
 
 
Visst är det ett bra kort?
Ja efter att ha tagit ungefär tio stycken så tycker iallafall jag att det får duga haha....
 
Mot måndag och mer liv!
 
Laters...
 
#1 - - Gunnel Hall:

Jättefin bild

Svar: Tack mamma :-)
annalysen.blogg.se

Till top