Postkodlotteriet...vilken briljant idé...

Livet / Permalink / 0
Söndag är här och den är nästan över för den här gången. Vi i familjen Taikon har använt dagen till att utveckla vår redan så utvecklade vishet...
 
 
Japp upp på berget vi drog och sen, sen tipspromenadade vi så gott vi kunde. Den lilla familjen hade svårt att komma överens om huruvida vi skulle samarbeta eller tävla mot varann? Men till sist vann tävla mot varann och ja, nu får tiden utvisa vem vinnaren till slut blev...ja, eller Jönköpings Posten då eftersom det är där alla resultat kommer att visas.
 
Oavsett vem som vinner så är jag ändå bäst...ja inte just på vuxenfrågorna(eftersom det dök upp sport och bilmärken) men barnfrågorna var ändå rätt lätta och det duger gott åt mig. Och jag fick ändå min boost denna dag då Björn deklarerade följande...hade det bara varit filmfrågor, då hade Anna vunnit!
Gud signe den pojken...
 
Men min ibland så sjuka analyshjärna full av allt började genast se senariot och helt plötsligt fick jag prestationsångest utan att en tipsrunda i ämnet film ens finns med på kartan.
 
Men vidare...
Idag skedde ändå fantastiskt roliga saker i vår stad Jönköping i form av att postkodlotteriet ställde upp allt de kunde på vårt fina Hovrättstorg i form av en scen en massa tält och en stor fet trailer(som stod i vägen för allt). Ja de till och med spärrade av en väg och jag svor allt lite när jag inte kom förbi och fram.
Men här var dom nu med hela sitt postkod arsenal och till vinnarna säger jag bara...
 
 
-Fy faan vad fuskigt!!!
 
Japp man är ju inte mer än svensk. Men sen när jag kommit ur mitt ursvenska mood så tänkte jag ändå att vad roligt och sen tänkte jag att vad bra för nu behöver jag inte tjata på Robban mer om att vi skall köpa en lott eftersom vårt område nu antagligen är förbrukat på en sådär ca. 5 år eller nåt. Och som Björn sa att ge pengar till den bästa affärsidén ever vill jag inte göra för även här är jag så himla avundsjuk på att inte jag kom på den briljanta idén att utnyttja svenskens rädsla för att grannen skall få det bättre.
 
-Har du hört Sven...nu har Anderssons skaffat en postkod lott till, det måste vi också göra annars vinner de kanske mer än oss om vi nu möjligtvis, någonsin vinner.
Haha...jag är så tråkig, men så kan det låta. Hemma hos Sven menar jag.
 
Men jag vill ändå säga ett stort GRATTIS till vinnarna. Ni förtjänar det för många av er har antagligen betalat till lotteriet i ett ex antal år...och så nu äntligen vinst och förhoppningsvis Jackpott...
 
Japp det var allt för idag.
Det är dags att sluta och liksom bara gå hem...
 
 
Ja eller nåt...
 
Imorgon är det måndag och då, då skall jag ta med hela mitt väsen och liksom bara...jobba.
 
Laters....
Till top