Hej fotbollssverige...

Livet / Permalink / 0
 
Hej fotbollsSverige
 
Jag är så glad att du har fått din rematch och att alla de som bara hört talas om 94 utan att ha varit där nu får en liten smak av hur det var då.
Jag är också glad för att du fick känna segeryra idag även om segern i sig i stort sett byggde på tur
(ja jag vet men det är sant...!).
Din seger idag gjorde återigen alla gula och blå i vårt fotbollssverige något jag visste hela tiden att vi är.
Bollen är rund, så också jorden, och hade alla fotbollsälskare tagit varandras händer
hade de räckt hela vägen runt! Tänk på dom orden. 
Kanske tittar jag inte på lördag men lyssnar ändå säkert på avstånd medans jag pysslar på annat håll.
Kanske tittar jag på en spännande film och kollar in då och då ja, vem vet?
Lycka till fotbollsverige må du vinna, du är bäst...
Kram Anna
 
Haha..ja...
Bilden här ovan är från vårt kära Twin City idag runt 13:30 och jag är sååå...fascinerad över alla olika påhitt vad gäller dräkter och ansiktsmålningar. Det är som en cirkus för vuxna liksom.
 
I vårt hem gick det lite lugnare till med någon öl och korvstroganoff som sidorätt. Men visst när jag tänker efter så är väl det, det Svenskaste man kan käka en sådan här dag till ära...
 
 
På jobbet var det också lite fotbollspyssel och att vi alla oavsett intresse blir involverade mot bättre vetande är ett faktum som ingen kan göra något åt.
 
Titta här till exempel, jag har nog aldrig skivit ordet fotboll så många gånger. Iallafall inte sen jag slutade spela själv och när jag idag tittade in en stund i matchen då fick jag lite feeling för det bästa med fotbollen var inte bara att spela utan också att det oftast var folk som tittade på och det gjorde ju att man alltid var i sitt esse för jag menar, Ingen vill ju verka sämst.
 
Med det sagt slutar jag för idag.
Mina tankar går ändå till slut till den stackars Schweiziska spelaren som hjälpte oss att vinna.
Som sagt man vill inte verka sämst och han hade bara lite otur.
Men då är det ju tur att allt bara ett spel...eller hur?
 
Imorgon är det onsdag som vanligt vid den här tiden på veckan.
 
Laters....
Till top