Kanaler, båtar och kärlek...

Livet / Permalink / 1
Min semester fortsätter och jag har faktiskt än så länge lyckats med alla mina bedrifter vad gäller träning...
 
Ja jag är faktiskt jätteduktig och jag är allt lite stolt över mig själv.
 
Som idag när jag i arla morgonstund kom cyklandes lite sömndrucken till vårt Rosenlundsbad bara för att få vända eftersom jag glömt att kolla tiderna.Det öppnade inte förrän klockan 10.00 på måndagar och jag stod där klockan halv åtta. Lite less var jag allt men vände sedan hem för att dra på mig löparkläder och springa runt en sjö istället.
 
Japp men å andra sidan så fick jag ju lite dubbel träning och senare nu på eftermiddagen då såg det ut så här ute i bögda...
 
 
Ah...Skinnersdal...
Japp en liten svängom efter att ha hämtat min man i Huskvarna och att jag nu även blivit vän med min racercykel beror helt på att jag inte längre har cykelskor när jag cyklar utan njuter av att inte sitta fast.
Ja, nu är det en sådan där grej som hjälper till bra när man är ute men i mitt fall ledde det bara till att jag då och då helt sonika föll åt sidan eftersom jag inte kom loss när jag behövde hahahaaa...eh nej...
 
 
 
Ja, jag är duktig...
Men...
Det finns dom som är lika duktiga och att min man så påpassligt la en liten slant häromdagen på random hästlopp gav utslag och vi vann en summa pengar tillräckligt stor för att uttrycka ett...WHAT!!! Vi vinner ju aldrig!
 
 
Javisst.
Och nu när vi är rika som troll då kan vi kanske köpa den där penthouse lägenheten? 
Ja eller kanske inte, Göran har inte flyttat på sig än...
 
Dumma Göran!!!
(Göran= den dumma mannen som hann före när vi äntligen ville köpa en lägenhet).
 
Och nej, den där summan räcker inte riktigt så långt.
Men tillräckligt för att bjuda mamsen Hall på lunch.
 
 
Men, kanaler, båtar och kärlek då?
Vad är det med det?
 
Jo det är mitt nya favorit program som handlar om det sötaste lilla engelska par man kan tänka sig och deras kärlek till varann och att åka båt genom england och andra länders härliga kanaler med slussar och allt.
 
Ett totalt bedårande program där man blir både bildad och charmad. 
Det hela blir ännu bättre av att jag känner igen de båda huvudpersonerna och otaliga är de gånger då jag skrattat åt Sybil, Basils fru i "Pang i bygget" serien som alla vi från 1900 talet känner till.
Ja, nästan alla i alla fall.
 
 
I bakgrunden här i mitt sovrum går idag avsnittet där de åker genom Götakanal och jag måste säga...Sverige är fantastiskt! Men, det visste vi ju redan....
 
Med det sagt och det faktum att halva Sverig fortfarande brinner så känner jag att det är dags att sova nu. Jag skickar en tanke till alla de som kämpar med bränderna, må de lyckas.
 
Robban skall jobba imorgon och när han går upp...då följer jag efter för, imorgon skall det bli över 30 grader och jag tänker inte missa tillfället att springa skittidigt så att jag inte smälter bort och blir en liten fläck!
 
Vi hörs.
 
Laters...
 
 
 
#1 - - Jonna:

Eeeeehhhh det är "Göran" som snott er lägenhet ^^

Svar: Oh...no! ändrar direkt haha... Tack Jonna lite för mycket semester mood nu va?
Kram Semester mamsen.
annalysen.blogg.se

Till top