Magiskt...

Livet / Permalink / 0
Magiskt ja, vilket konstig ord. Ett ord som nu plötsligt blivit poppis och som används till nästan allt...
 
Vi är i Göteborg, Robban och jag. Vi firar vår bröllopsdag lite i förväg och har nästan hela dagen varit på Liseberg och förlustat oss.
 
 
Ja vi har verkligen gjort allt och även om regnet öste precis när vi steg på spårvagnen bort till nöjesfältet så var humöret på topp speciellt då det paraply vi köpt på Robbans initiativ inne på HM visade sig vara mindre än ett barnparaply. Jag skrattade glatt åt det faktum att han såg rätt konstig ut där han gick stora karln med sitt lilla paraply haha...
 
Väl inne på Liseberg gjorde vi allt man ska när man är där. Vi åkte de största attraktionerna, tog lotter och tävlade mot varandra i diverse femkampsgrejer.
Vi tog en för många andra en sedvanlig öl på Tyrolen något vi sagt att vi skall göra varje gång vi varit där, och vi skålade medans vi skojade om hur synd det var att vi missat hela "Gothia Cup".
När ölen/cidern var uppdrucken kunde vi dock konstatera att ingen av oss är särskilt bra på det där med alkohol, då vi båda direkt blev lika snurriga som om vi åkt gamla "Loopen" om och om igen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Magiskt ja. Analysen om just det ordet kom sig av att jag såg en bild i aftonbladet på en gammal telefonstation med rubriken " Se de magiska bilderna" och jag tänkte att ja, det är som om jag skulle ta ett kort på mig själv när jag duschar och kalla det för magiskt. Jag menar att det används för att göra ointressanta saker intressanta och det är faktiskt på riktigt ett konstigt ord att använda och nu används det verkligen hela tiden.
 
Smaka på den här magiska rätten.
Eller...
Vår semester var magisk.
Konserten var magisk.
Toaletten på restaurangen var magisk, ja ordet är överallt.
 
Men visst, jag tänker att jag får ge mig en dag som denna eftersom, den här dagen och kvällen på riktigt varit...helt magiska haha...
 
Nu är det mitt i natten och jag måste sluta.
Det är dags att sova och jag hoppas att jag får drömma, helt magiska drömmar....
 
Mot söndag som är idag.
 
Laters...
Till top