Märkliga Sverige och betongsemester...

Livet / Permalink / 0
 
Kära semester, nu är du här igen.
Jag har stora planer för dig och när jag är färdig, då får jag se om jag är lika stor som mina planer...
 
Ja...eller...nu är ju planen att jag skall bli liten, men ni vet vad jag menar.
 
Sverige är fantastiskt det vet vi ju. 
I dessa dagar är ordet fantastiskt följt av märkligt eftersom värmen vi alla pratar om exakt hela tiden gör att man gör de mest märkliga saker.
 
Man:
Stoppar undan täcket och sover i bara påslakanet.
Tar sena kvällsdopp...i Vättern.
Har en fläkt som snurrar i lägenheten nästan dygnet runt.
Tar tidiga morrgondopp i Axamosjön
Snor grannens hö för att ens egna inte räckte.
Släcker bränder i alla län utom tre
 
 
 
Och sist men inte minst man går hem från stranden klockan halv åtta på kvällen...i bara strumplästen...
 
 
Många märkliga saker blir det, och att sommaren 2018 blir en sådan där sommar som mormor, morfar, farmor,farfar kommer att prata om ända in på dödsbädden om några år det är ett som är säkert det.
 
-Ja...du förstår lille vän...sommaren 2018 det var då din mamma blev till bakom en buske. Javisst var det så och det efter en blöt fest i skärgården, samma dag som Sverige slog Sydkorea med 1 - 0 i fotbolls VM minsann. Eller hur Elin...? Jodå vid klockan fyra var det nog bestämt...
 
Så kommer det att låta och jag förstår för detta är en sommar att minnas eftersom det är det här året som vi får lära lite mer om, klimatförändringar och dessutom får vi uppleva dom på nära håll.
 
Vidare....
Annars har min första riktiga semesterdag varit bra, och lång.
Jag började med att skjutsa min man Robban till jobbet för att sedan dra till skogs och springa följt av ett dopp i sjö. 
Lite senare haffade jag Jonna och vi lunchade på stan.
Jag som bestämt att dessa veckor skall handla om att träna mycket och äta nyttigt började med att luncha på ställe med onyttig mat.
 
Fy, Anna, fy...
 
Javisst men sedan efter lite shopping på stan blev det så en liten cykelrunda på fyra mil runt Landsjön och ja...jag är nöjd med det!
 
 
 
 
 
Japp...
 
Min "betongsemester" börjar bra och jag tänker inte sluta.
 
Imorgon är det tisdag och jag fortsätter träna. 
Och när jag är klar...då tar jag en dusch ja ja jaaaa.....
 
Laters...
Till top