Min kropp...bla, bla, bla... Klimakteriet bla,bla,bla...

Livet / Permalink / 0
Blodapelsin, banan, persika.
Japp jag har ätit min kvällsmat och är nöjd med det och jag tänker att ja...ja är en sund människa....
 
 
Efter att ha legat en stund i min säng efter jobbet, så fick jag mig en liten funderare. Ja verkligen för när man känner sig som huvudpersonen i filmen "The Blob"(alltså själva bloben) ja då är det på sin plats att gå ut och speedwalka en liten bit typ till Österängen och tillbaka.
 
Åh..vad du är tråkig, säger någon.
Det där har du ju skrivit förr!
 
Ja det må va hänt men jag som alltid gillat att röra på mig och hålla på med min vikt fram och tillbaka har ändå haft en kropp som liksom gått med på det...ända tills nu för min kropp har lagt ut en fälla för mig och jag har nog trillat dit några gånger utan att märka men för några dagar sedan, då kom jag på vad den håller på med, min dumma kropp....
 
 
Det visar sig att mitt klimakterie tillstånd har gjort att följande händer...
Nästan alla vi som har eller har haft mens vet ju att man oftast äter som en häst några dagar innan det är dags för blodvite. Så även jag, men med en liten avvikelse, jag äter nämnligen som fem hästar när det är dags.
Jag har alltid gjort det men har räddats av det faktum att min mens alltid kom som ett Niagarafall varje gång, min kopparspiral hjälpte till och gjorde så att det kom lite mer än det skulle på det och jag trivdes faktiskt med det(även om det ställde till det ibland).
 
Det som nu händer är att jag fortfarande då och då äter som fem hästar(ungefär en gång i månaden) men nu utan att det kommer ett Niagarafall.
Allt stannar med andra ord kvar i min kropp.
Det kommer liksom inte ut längre.
Att jag inte har mens längre är rätt skönt men det är fruktansvärt orättvist att jag fortfarande äter som om jag skulle få det.
 
Låt mig uttrycka ett faaan för nu måste jag ju lösa problemet och jag har alltid med eller utan menstruation varit glupsk.
What to do? Jag vet inte?
Ska jag önska tillbaka min mens...?
Det är ju rätt korkat det också.
 
 
Så...
Jag får nu försöka öka min kroppsaktivitet och när hungern sätter in med överkraft, då får jag göra som kossorna, käka gräs, och helst idissla lite på det...
 
Japp, bra plan Anna.
I like...
 
Sist...
Dagens parentes!
-Robban...säg ett annat ord för att röra på kroppen. Jag sitter i sängen och skriver, jag hittar inte ord och ber min man om hjälp...tyvärr...
- Knulla...svarar han och jag gapar.Kärlek, smeka, beröra fortsätter han.
-Eh...Robban, jag menade mer som att typ, träna...jag flinar lite himlar med ögonen och fortsätter skriva.
Ingen hjälp där inte...liksom....
 
Nu skall jag iallafall sova. Skönhetssömn har aldrig varit min grej, mest av den anledningen att jag aldrig vaknat upp och känt mig förändrad på det viset haha...
 
Mot torsdag och ja, jag är en dag närmare min 45 årsdag.
 
Laters...
Till top