Tillbakakaka...

Livet / Permalink / 0
Vilket härligt ord. Jag har inte hört det sen 1900-talet och det är verkligen det man ger  när man får lite hämnd.
Ett snöbollskast eller en förlust i leken "datten" krävde alltid tillbakakaka och det ögonaböj....
 
 
Kära 2018.
Vart är vi påväg?
En härlig sommar har du gett oss även om den i början stavades vår. 
Vi är alla lika glada som förvirrade både människor djur och natur.
Men jag vill ändå tacka dig för, om jag går vilse i skogen så här på högsommaren
då vet jag att jag kommer att överleva.
Hälsningar Anna
 
Tillbakakaka, hur ofta händer det egentligen att man behöver det ordet nu i vuxen ålder?
Ja i fotbollstider som dessa har det hänt några gånger och jag tror att det var i och med en match som en komentator så härligt liksom bara slängde ur sig att dom( tyskland) fick tillbakakaka.
 
Själv har jag funderat lite.
En av mina första och största mobbare gick det inte så bra för. Hon hade vigt lite av sitt liv åt att berätta för mig att jag var värd att trycka ner. Att jag som en yngre flicka med mörkt hår inte skulle få gå förbi utan att få veta att jag var lite sämre.
Senare i livet genomgick hon en traumatisk upplevelse och när jag idag ser henne på stan så har hon som var så vacker blivit en skugga av sig själv och vad jag vet så har hon varit på psyket några gånger. 
 
Var det tillbakakaka?
Nej! Naturligtvis inte, det var livet självt och inte jag som hade ett finger med i det spelet. Det hade dessutom varit allt som inte är jag och jag hade försökt rädda henne om jag kunde.
Nej det var inte tillbakakaka!!!
 
Men en liknande situation i mitt liv har uppstått och jag som alltid vill att det skall vara rättvist här i världen vet att det finns en som på liknande sätt har en stor tillbakakaka att dela ut.
Ja en riktigt fet en och jag, jag tänker hjälpa till.
 
Det ni får se här är en filmfrekvens från en person som har all möjlighet i världen att baka den största kakan som någonstin skådats. Hon vet om det och är på väg, hon vet bara inte hur stor den kan bli.
Men det vet jag! För jag...är hennes mamma...
 
 
Du har bidat din tid och den är mogen, bida den lite till men sen är det dags att flyga.
Jag står alltid där du ser mig och om du inte ser mig då är jag där ändå.
 
Låt dom inte vinna!
 
Jag ska slå mina med ord och du med bild
Kram Mamma
 
Imorgon är det söndag och vi i Kamomilla stad skall ut och heja på alla dom galningar som tänker slå sina demoner på det sätt dom finner passande.
 
Lycka till alla IM deltagare.
Ge dig aldrig Jonna
 
Laters...
 
Till top