Bar överkropp någon...?

Livet / Permalink / 0
Hjälp jag smälter...
 
- Alltså mamma, nu önskar jag att det var accepterat att vi tjejer fick gå med bar överkropp precis som killarna!!!
Jonna suckar och pustar lite i värmen. Vi cyklar iväg mot vår stads industriområde för lite shopping i teknikaffär. 
- Ja men det kan du ju göra, svarar jag. Du har ju BH eller hur och folk går ju runt i bikiniöverdel hela tiden.
Jag ler lite åt mitt förslag mest för att jag tycker att det är okej och lite för att det ändå är lite så modet är nu för tiden. 
-Ja fast nu menar jag helt bar precis som killar och män gör. Hon betonar män och suckar igen. 
Jag som nu får lite panik över att Jonna ska få bränna BH:n tankar och liksom bara göra(det som en annan ibland också tänker) börjar argumentera emot hennes förslag men vinner inte då det inte finns något bra att komma med. Och hon har ju rätt. Hur många gånger har man inte suttit på en uteservering i värme med en stor hårig mage bredvid sig någonstans i periferin.
 
Vi cyklar vidare och kommer i mål och väl i affär stannar vi  länge och njuter av  AC och andra intessanta grejer.
 
Detta var i söndags och även om det har varit lite kyligare i några dagar så kom den tillbaka värmen och vi tackar och tar emot...
 
Idag har jag jobbat, hotellet har kokat av olika aktiviteter, baler, gäster(nej men å vad konstigt), byggarbetare, byggmöten. Öppna rum, stänga rum. In med saker och ut med saker. Och sen...möte...
 
 
Javisst och nästan alla var med. Ett härligt gäng som skall jobba och kämpa ihop i sommar. Vi pratade om viktiga saker som hur viktigt det är att se människor och hälsa. Vad mycket det gör för själen att liksom bara ta sig tid att göra det...hälsa menar jag.
 
Och så en liten övning mitt i allt och att positiv feedback gör alla glada det var vi överens om och det var så många leenden och skratt där vid borden så min själ blev helt varm :-)
 
 
Och när mötet var avklarat...
GLASS!!!
 
 
Fina grejer och fina tjejer!
 
Glad och solig cyklade jag hem, värmen letade sig in i benmärgen trotts klänning och jag som får hjälp av vallningar lite då och då längtade hem så att jag skulle få klä mig ännu lättare.
 
När jag kom hem låg min man i sängen...med bar överkropp.
-Alltså Robban, nu önskar jag också det som Jonna önskade häromdan. Att få gå med bar överkropp alltså eller typ naken...
Robban flinar och jag kryper ihop bredvid honom i sängen men måste genast gå därifrån eftersom hans kroppsvärme gör att det är omöjligt att tänka på att kramas ens.
 
Jag suckar och slår bort tankar på att gå runt i världen naken. Jag menar hur skulle det bli då? Ja för alla som såg skulle ju bli blinda då haha....
 
Nu tar jag kväll och tvättar lite. Kanske tar jag på mig bikinin också.
Eller kanske inte...
 
Mot fredag och veckoslut!
 
Laters...
 
 
 
 
 
Till top