Då och nu...

Livet / Permalink / 0
Det är söndag dagen efter lördag, jag och Jonna sitter på ett fik och pratar om lite allt möjligt. Emellanåt sitter jag med min dator och försöker hitta något att göra på semestern medans Jonna läser Harry Potterbok nummer något som jag inte kommer ihåg.
 
 
Ja, jag vet det är dåligt men det är boken där Gilderoy Lockhart(om jag nu fått det rätt) skall laga Harry när han fallit av sin kvast...
 
-Alltså fattar du? Det finns folk som ringer in till radion och liksom önskar låtar!!!
Vem gör så, jag menar det är ju bara att gå in på Spotify och hämta vad det nu är man vill lyssna på.
Tjejen och killen som jobbar bakom disken på fiket den här dan diskuterar och jag tjyvlyssnar.
 
-Jo fasst det var ju ändå så man gjorde förr och en del är inte uppvuxna med Spotify. Jag menar, det fanns ju inte ens när vi var små, kommer du ihåg?
 
Ja, jag kommer ihåg tänker jag där jag sitter med öron stora som tefat. Och jag tänker när deras diskussion försvinner i mitt eget hjärntöcken att det är väl så att dom i min ålder och uppåt tycker att det är lite nostalgi att lyssna på önskeprogram på radio och tänk förr, då blev man ju typ rikskändis om man varit med på radio och önskat en låt eller svarat rätt på en lyssnarfråga.
Det skulle vara så synd om sådant där försvinner tänker jag...
 
Men så får jag lite ångest jag menar...jag lyssnar ju aldrig på radio. Tänk om alla slutar med det och liksom bara kör Spotify eller andra moderna kanaler. Då skulle ju kanske den där härliga gamla radiokulturen försvinna.
 
Det får ju inte hända!!! 
Nej fy!
Men...jag har ju aldrig tid. 
Hoppas att alla andra lyssnar, ja verkligen...!
 
Men p festen då? Hur gick det med den?
Jodå, välarrangerat som vanligt, jag menar vad kan gå fel när man har ett hus med pol, en lada, hönor, hundar och katter i närheten
Jag kom förvisso lite sent men fick ändå uppleva arbetskamrater, god mat och chill. Precis det som vi alla behövde.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Om det blev några skandaler?
Nej. Det visade sig att hotellet är pintjockt med ansvarsfulla och mogna medarbetare.
Den här gången hahahahaaaa....jag dör... 
 
Javisst men sen kan det ju också vara så att rubriken jag hittat idag är det som gäller. Jag menar det kanske var då det och nu är det nu, vad gäller våra jobbfester menar jag.
 
NÄ!!! 
 
För tillfället sitter jag i en solstol på Vätterstranden. Ljudet av glada människor fyller luften och sorlet av röster blandas med någons musik som spelas någonstans.
 
 
 Vi får ju anta att det är Spotify.
Jag menar det skulle ta en faslig tid att ringa in och önska låtar på radion haha...
 
Imorgon är det måndag och jag skall städa och löpträna.
Men det får bli när jag jobbat färdigt ja, ja, ja!
 
Nu ska jag läsa skvallerblaska och analysera filmen jag just sett.
Mer om det imorgon då vi hörs.
 
Kram Alla
Kram värmen
 
Laters....
 
 
Till top