En dag på stranden...

Livet / Permalink / 0
 
Alltså Stranden...
Idag har du varit så vacker, sanden har gnistrat och vågorna har skvalpat mot din fina mjuka strand kant.
Jag satt en stund mitt i det vackra som var du men så plötsligt blev jag rastlös och du var inte längre i mina tankar.
Som tur var så är jag lagd åt det estetiska hållet och nu för tiden har ju nästan alla vi människor en telefon med kamera i så jag tänkte att eftersom jag inte uppskattade dig för var du var just idag så tar jag fina bilder på dig som jag kan titta på i framtiden. 
Ta inte illa upp, du är fin och många uppskattar att hänga vid din sida. Så även jag... i korta stunder!
Kram Anna
 
När vi hängt på stranden en stund gick vi efter lunch upp på rummet, Robban och jag.
 
Det är nu det visar sig hur olika vi är som personer och att lika barn inte alltid leka bäst, för när Robban tog alla tillfällen i akt att få vara i solen tog jag varje tillfälle i akt att slippa. Ja så är det och medans han satt på balkongen och läste en bok samtidigt som han blev röd som en kräfta, låg jag i sängen under ett täcke och lyssnade på en dokumentär hoppandes på att den sol jag fått ta del av missat hela mig och inte gjort mig brunare än vad jag är...
 
Javisst olika som bara den men det är väl också det som gör hela den där Anna och Robban grejen(jag menar att vi är gifta haha..).
 
Men bilder som sagt och om ni frågar mig, så tycker jag att jag kanske skulle byta bana och liksom bara bli fotograf med inriktningen "var jag hamnar och vad som faller mig in".
Om ni frågar någon annan...så kommer nog fraser som "sett förr", "inget nytt" och "vem fan tar kort på sin fot uppe i luften" att höras i öst och väst...
 
Men vad bryr jag mig om det. Jag fick något att göra och lika snabb som E är att vända huvudet från kameran, lika snabb är jag att få vända bort  k r o p p e n från solen och vet ni...vi har ett resultat...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Japp och nu när jag åter sitter här och skriver så kan jag berätta att vi även har lånat cyklar idag. Det var härligt men också lite svårt att fota sittandes på sadeln så bilder från det blir det inte. 
 
Så...efter en liten drink i baren blir det nu sängen och jag är inte ledsen för det, det är lite tröttsamt med semester, men förbannat skönt...
 
Peace out...
 
 
Laters...
Till top