Lugna söndag...

Livet / Permalink / 0
Värmen är för rolig..
Inte nog med att den varit så länge, den är lite väl tidig också. Och idag när jag gick på A6 så slog mig en tanke när jag tittade på kläder modell tunnare...Nej Anna!...det är ingen idé, sommaren är ändå slut snart...
Visst var det konstigt, men jag tänker att vi haft värmen så länge nu så man tänker lite baklänges och på ett sätt är det ju tur för när jag väl kommit till sans så var ju lyckan total när man kom på att sommaren bara börjat...
 
 
Ja...det gäller att passa på!
 
Idag vaknade jag efter en natt då allting hände. Robban var orolig och gick upp och ner i sängen. Jonna var ute sent och hade glömt nyckel. Och när det väl blev lugnt i min vakna värld, då dog mamma Gunnel i min drömvärld...
 
Stökigt som bara den och lite läskigt och även om jag ändå sov en hel del och hårt så var jag klubbad som en säl när jag vaknade. Och inte nog med det så skulle alla i lägenheten utom jag iväg tidigt och då stökades och bökades det lite här och var igen. Men alla kom iväg till slut. Robban som skulle iväg och cykla Halvvättern (halva vätternrundan) och Jonna som skulle åka med mamma Gunnel upp till Södertälje och hälsa på släkten åkte iväg.
 
Så där låg jag sen ömsom sovandes och ömsom vaken funderandes på vad jag skulle göra en sån här dag?
 
Dagen gick om än lite tråkig. Jag var som sagt på A6 och fick med mig lite mer än det jag tänkt. Och när jag slöat lite för länge nu på eftermiddagen då släpade jag med mig Robban ner till Vätterns strand där vi satt en stund och analyserade människor och djur drickandes varsin alkoholfri cider och liksom bara njöt...
 
 
 
 
 
Japp en härlig bild och ja, jag fick med en ammande mamma också haha...
 
Nu blir det Beck film och kvällsmys, och sen förhoppningsvis en lugn och skön natt innan jobb imorgon.
 
 
Tråkig dag är slut och jag, jag loggar ut...
 
Laters...
Till top