Midsommaraftonsmorgon är ljuv men hård...

Livet / Permalink / 1
 
Kära livet!
Vår resa är över för den här gången.
Vi är hemma i några dagar men sen, sen åker vi igen och då...då blir det mer bil och fika!
Kram Anna
 
"Midsommaraftonsmorgon är ljuv men hård, kärleken gnistra och glimma.
Alla sova i enslig säng djupt under morgon dimma.
Anna springer längs väg och gård löpandes som en gudinna.
Men långt där framme dit solen når, ser hon en liten skugga av ett regnmoln skimmra"
 
Japp misdommarafton är här och regnet lurar i vassen. Jag tänker där jag springer vägen fram att jag åtminstone får se solen men hoppas också att den får finnas kvar ju längre dagen lider.
 
Igår tog vi bilen "Larry" och drog hemmåt.
Robban som stigit upp i ottan för att delta i sitt lopp sitter tyst bredvid mig. Han funderar och grubblar lite över sin "DNF"(do not finish) ett uttryck som jag använde några gånger för mycket igår i några lama försök att peppa.
 
Regnet som igår drog in över kusten och tog Båstad och resten av landet i sitt våld, förstörde hans chanser då banan blev våt och nedörsbacken som var brant nog ändå blev lite livsfarlig även för en person som Robban som oftast lägger i en tung växel för att det ska gå liiiite fortare nedför...
Men han gjorde ett försök och det är det som räknas!
 
Vi spelar musik och jag sitter och funderar lite igen på det här med att åka bil för även om man pratar mycket så blir det stunder över och jag om har en hjärna som gärna tänker har haft mycket på hjärtat de här dagarna.
Mycket som i mycket onödigt...
 
Ja har gått igenom följande:
 
Att jag alltid känner för att paddla när jag ser en vacker å utanför bilfönstret men samtidigt vet att så fort jag sätter mig i en kanot blir dödligt uttråkad på en gång...
 
Att det finns så många ställen jag inte vill bo på(jag har en lista) men lika många ställen som jag tror att jag vill bo på...
 
Att Robban och jag har haft andra liv innan vi träffade varann(mycket märkligt).
 
Att jag inte vet vad jag vill bli när jag blir stor...
 
Att jag hade haft ett annat liv om min Chilenska mamma hade tänkt annorlunda(jag är glad att det blev som det blev)...
 
Att alla bondgårdar i Skåne är skitstora och att bönderna antagligen är rika som troll(vilket dom förtjänar)...
 
Att jag också förtjänar att bli rik som ett troll men inte skulle bli en bra bonde...
 
Att jag har en klänning att ha på midsommar, men att jag antagligen kommer att frysa som en Singaporian i Norrland, men tänker att jag får typ..."suck it up"...
 
Japp det var lite av det som avhandlade i bilen där nere i Skåne och vid ett tillfälle fick jag lite panik när jag lagt mig i saker som jag inte är ett skit intresserad av, men som tur var kom det en skylt med pil mot ett slott och jag var räddad...för stunden haha...
 
Men det är min hjärna det.
Jag och Robban har haft så himla trevligt och när vi la oss den sista natten på det fina rummet i Båstad då var vi allt lite ledsna att det hela var på väg och ta slut...
 
 
Men så fick jag en idé och vipps så är vi inbokade på det här hotellet nästa vecka också och ja, då blir man ju genast lite gladare...
 
 
Nu skall jag gå och klä på mig i min klänning. 
Om jag skall ha blommor i håret?
Vet inte men det skulle ju vara trevligt.
 
Har inte tid att skriva mer nu. Jag måste dra...
 
Glad midsommar allihopa och jag önskar er en regnfri eftermiddag.
 
Kram Anna
 
Laters...
#1 - - Gunnel Hall:

Trevlig midsommar till Dig och Robban

Svar: Trevlig midsommar till dig med mamma!I efterskott....
Kram Anna
annalysen.blogg.se

Till top