Mot pantofflor och kisar vi drog...

Livet / Permalink / 0
Efter mycken bestyr och lite vanligt städ hemma tog vi "Larry"(vår bil) och drog söderut...
 
Regnet öste ner utanför fönstret till huset där jag bor. Själv sprang jag runt innanför och ångesten över vad fn man ska packa ned i klädväg var stor eftersom man nu typ vant sig vid att det är varmt och vackert i vårt kära gamla Svedala. 
 
Men så satt jag ändå där i bilen en stund senare i bagaget en väska innehållande två par extra byxor, en klänning, mysbyxor, två jackor, fem par skor och...vänta på det...20 tröjor, typ...
 
 
Jag var inte nöjd men släppte det hela rätt snabbt då jag insåg att det egentligen var vädret jag var irriterad på.
 
Vidare...
Vår resa har börjat bra och vi har fått uppleva sol och värme i bland annat i det lilla samhället Markaryd där vi hittade Kinamat...
 
 
Och när vi var klara där drog vi vidare mot Lund som är vårt mål för dagen. På vägen åkte vi in till Skånes Djurpark. Mest för att kolla läget och för att köpa en glass. Att gå in i själva parken var ingen idé då det nästan var stängningsdags, Men som sagt en glass har ju ingen dött av och har man som vi solstolar i bagaget ja då kan det bli riktigt trevligt...
 
 
En härlig liten paus och jag som valt regnväders kläder smälte bort lika fort som glassen. Men vi drog vidare och så plötsligt mitt kära gamla Lund i sikte och väl där lånade vi nästan genast cyklar och drog iväg...
 
 
Ja...Lund är allt en av de bästa städer jag vet och vi fick lite hjälp denna dag av Markus. Botanisk trädgård, gamla stan och lite mer av det bästa Skåne kan ge.
 
 
 
 
 
Förvisso har vi varit här förr och jag känner att det kan ses som en liten upprepning. Men för mig som nyligen lyssnade till mamma Gunnels livshistorier kändes det ännu mer viktigt att vandra runt här i mormors stad och få känna tidens vingslag....
 
Imorgon blir det slott och annat.
Vi far mot Falsterbo där vi skall husera i några dagar. Sveriges sydspets ett ställe där jag aldrig varit.
Det blir kul...
 
Vi hörs imorgon.
Kram Alla
 
Laters...
 
 
Till top