Oj, oj... Jag har ju glömt!

Livet / Permalink / 0
Min man....
Ja man kan ju nästan tro att han försvunnit lite även om han ses lite här och där på bloggen.
 
Jag menar vad gör han nuförtiden varför cyklar han hela tiden det var längesedan jag skrev något om det. 
 
Robban...vit man i sina bästa år med hår överallt utom på huvudet(ja lite då). Ägare till flera cyklar men tydligen inte tillräckligt. Bytte precis jobb och ritar nu symaskiner istället för husvagnar och husbilar.
Lite lugnare i själen men ändå densamma oromantiska klippa man kan luta sig emot. Och vill man prata känslor som inte innefattar hur det kändes när man fick punka eller blev avhängd då går man bet och kanske är det bättre att ringa jourhavande med människa istället haha...
 
 
Alltså, det där var nästan lite mycket va...?
 
I helgen som var cyklade min man Rallarloppet ett lopp där alla som gillar mountainbike cyklar långt och länge ute i bögda. Och när målet nås, då vinner den som kommer först...inget konstigt alls.
 
Men han måste ändå medge att det allt var lite väl galet att göra det just i lördags då alla som älskar sol och värme fick sig en överdos som heter duga. Jag menar...man behövde ju faktiskt inte cykla ett lopp för att få upp värmen....
 
 
Lite sådär lagom onödigt om ni frågar mig. Men visst om ni frågar Robban och alla hans 700 galna medtävlande då är det nog rätt nödvändigt!
 
 
Han är för rolig(och galen) och när han var färdig och trött på värmen...då sa han: kom vi går på bio.
Och så gjorde vi det...
 
 
Japp "Solo" minsann och vad jag än må ha hört så var det en film i sann Starwars anda som satte sig som ett litet bra overklighets filter att ha i sinnet när verkligheten blir för jobbig.
 
Dagen som var idag har varit vardag och efter jobbet. Robban var den som idag lagade så att vi fick oss en härlig löptur uppe i Axamo. Lite som för att uppväga sitt cyklande då...
 
 
Javisst där är han och han lever även om krämpor och dålig rygg gör sig påminnda. Det nya jobbet går bra och självförtroendet är på topp precis som hans.sn...
 
Anna!!!
Dags att sova nu va!
 
Japp det är det, imorgon är det tisdag innan söndag. 
Då ska vi hissa flaggan och sjunga du gamla du fria och när vi gjort det...då går vi hem.
 
Klart slut lingonstrut...
 
 
Hm...
 
 
Eh...ja...
 
Laters...
 
 
Till top