Testing, testing...

Livet / Permalink / 0
 
Japp, japp, japp...
 
Bloggen flyttar utomhus och jag med den. Samtidigt som solen lyser och alla skiner...
 
Ja så sitter man här utomhus på Condeco, jag har ätit frukost och fått lära mig hur jag skall koppla upp min fina laptop mot min mobil så att jag kan sitta varsomhelst i världen(nästan) och liksom bara blogga och rapportera live från mitt liv och andras.
Ja det är nästan så att jag skulle kunna blogga från typ, Donald Trumps rumpa om jag vill haha...
 
Till ljudet av "Pärleporten" och andra religiösa sånger sitter vi här, Robban och jag. Vi äter frukost och filosoferar runt Stockholm Maraton samtidigt som ett gäng fräcka fåglar i alla storlekar hovrar runt oss och alla andra för att ta varenda tillfälle de kan få att sno vad som helst som går att äta.
 
-Försvinn!!!
Jag viftar åt ett brokigt gäng fåglar på bordet mitt emot. Jag får nu ett par kråkögon och ett par duvögon riktade mot mig. Kråkan tittar tyket direkt på mig medan han sticker ner näbben i ett glas och plockar upp ett skal.
Robban tar matchen, går till handgripligheter men misslyckas totalt då fåglarna som nu är rätt många skiter fullständigt i att han står där och tuffar sig.
 
Jag tänker att detta är deras vardag. De lever på att vi fikar och har vant sig vid att vi finns och att vi sen inte vill ha deras sällskap det skiter som sagt dom i eftersom vi sitter i deras vardagsrum.
 
-Robban, det är ingen idé...jag suckar och ber min man sätta sig ner. Svaret jag får är rätt roligt när man tänker på det.
-Men! Jag kan ju inte ge mig nu det är ju skitpinsamt! Då vinner dom ju!
Robban tittar sig omkring på de personer som helt plötsligt fått sig en lite frukostföreställnig.
Han vann inte.
 
 
Och nu dagens parantes...
 
Dagens parantes(om det nu stavas så) får bli när jag precis tappade bort ordet föreställning och frågade min man följande.
Jag:          Robban...vad heter när man går på teater?
Robban:   Att det är tråkigt...!
 
Ja alla förstår ju nu vad min man tycker om teater och jag avslutar här mitt första blogg inlägg i naturen live.
 
Fåglarna fortsätter att sno mat och jag forstätter hem och softar alternativt städar lite innan det är dags för kvällens föreställning som heter "Stora Hotellet, spriten och annat som händer när man blandar de två".
 
Javisst, det är dags för lite P fest och jag kan väl ändå säga att den här föreställningen...den önskar nog min man att han fick se, live...
 
Tack för ett bra test.
Tack fåglar för att ni inte är på mitt bord och härjar!!!
 
Laters...
Till top