Onödiga huvudvärk...

Livet / Permalink / 0
Huvudvärk...
 
- Anna...ska du gå och träna?
Min chef står bredvid mig bakom receptionen och petar på min träningsväska.
-Nej! Jag skall gå hem och lägga mig, svarar jag.
Sen lommar jag iväg till min cykel och drar hem.
 
Dagen har varit lika lugn som kaotisk och jag känner mig som en del i det nya TV programmet "Alla bygger" med undertexten "Överallt och ingenstans".
Ja nu hittade jag på det hela men det känns så...
 
Javissst och det för mig osökt vidare till...min huvudvärk!
Hur kommer den sig och varför?
Javisst är det bra frågor, speciellt som det är så fruktansvärt onödigt att ha just huvudvärk när den än kommer...
 
Ja vid de flesta tillfällen liksom...

Vid baksmälla
Vid sjukdom
Vid problem på jobbet
Ja den är till och med onödig när man skall ha sex...
Jag menar vem orkar ha sex med huvudvärk?
 
I mitt huvud sitter den nu för typ tionde dagen i rad och jag börjar bli måttligt trött på den.
 
Huvudvärk är inte positiv.
 
Men för att hitta något positivt med huvudvärk så får jag väl anta att jag har haft den de här sista veckorna för att min hjärna växt av allt tänkande och fixande, ja, för jag har ändå lyckats med så mycket.
#osvenskmedskryt
 
Fast allt har en gräns, även min hjärna och jag tänkte precis nu när jag läste gårdagens inlägg att ja den håller nog på att smälta min arma hjärna för jag fick ändra rätt mycket i min meningsbyggnad även om jag aldrig varit expert på just det. Och idag har jag tappat det lite, det har jag verkligen.
 
Men vad gör väl det när man är liten och har knäppkängor???
 
Jag tar nu mitt onda huvud med mig ut i soffan och tar en riktitg slöig kväll.
Ja, och om ni nu tror att jag gick hem och la mig efter jobbet så...nej!
Det är tråkigt och jag fick faktiskt lite panik när jag satt på jobbet och bestämde mig för att gå hem i säng istället för att träna.
 
Men när jag väl var hemma då tog själen över och bestämde sig för att ta en sväng med lånad jycke ut i...solen...!
 
Där var den äntligen den gula varma och den sista tiden när den tittat fram så har man liksom fått panik för man vet ju aldrig när den försvinner.
Idag fick jag lite sån panik men så kom jag ju på att vi hade Otto Hundén hemma och då kändes det genast bättre.
 
Ja vi blev verkligen ett med solen där vi gick Otto och jag.
 
Plötsligt när jag gick där och njöt såg jag i tanken framför mig hur Otto sitter och tittar förvånat på mig när jag ligger på marken i solens strålar. Jag rullar mig i solgasset precis som han brukar göra när han hittar något illaluktande att gnida in pälsen med. Och vad kan vara bättre att ha i just pälsen än varma härliga solstrålar...
 
Jag flinar åt min tanke där jag går, och njuter...


 
 
Väl hemma har jag och Robban precis ätit och nu sitter vi båda två vid våra datorer.
Jag skriver så tangentbordet ryker och han ritar och kollar sin mail.
 
Men innan jag stänger av datorn för dagen skall jag kolla in en lägenhet på nätet som jag blivit så förtjust i att jag nog fick lite annan värk än den i huvudet...en värk av längtan...i mitt hjärta!
 
Så jag...kollar mina stavfel och meningsbyggnationer, tar möjligtvis en huvudvärkstablett(men antagligen inte) och sen...
Adios Aminosyra allihopa och god natt.

Laters...
Till top