Balkongstädning. Är det nyttigt egentligen?

Livet / Permalink / 0
Nangijala...
Vilket märkligt ställe jag menar det är vackert och fullt av mystik men samtidigt så fullt av sorg eftersom det är dit man kommer när man är typ...död...
 Jag tänker inte gå på idag om Nangijala men min liknelse igår fick mig att tänka att jag skulle behöva tänka till innan jag ordar. Fast å andra sidan blir det inte lika roligt då...
 
Idag har varit en märklig dag av allt och inget. Jag har känt mig lite trasig. Ja inte som trasig i själen utan mer trasig överlag. Kanske lite i själen också men det är bara för att jag är så orolig att jag inte skall hinna med att leva när jag lever...
 
Men då botar man sig så här...
 
 
Javisst och medan jag skurade stolar, bord och räcken så funderade jag lite över valet som komma skall. Ministrar på TV ordar om allt dom lovat de sista åren men inte hållit. Någon sticker ut och vill förbjuda plastbestick och jag tänkar att ja, det är väl lättare att hålla ett sånt löfte.
 
Personligen väntar jag än så länge på bättre skolor, skolmat, sjukvård, äldrevård samt bättre förhållanden för lärare och poliser. Ibland blir jag stursk och tänker att dom kanske ändå tar bort den del av EU som säger att vi inte ska kolla våra gränser.
 
Plötsligt råkar jag trampa i skålen med vatten som jag ställt på golvet och medan jag förfärat ser vattnet rinna över kanten av balkongen och ner på grannens "balle" då tänker jag att ja, hur eller hur så är livet ändå rätt lugnt jus nu och kanske kommer det en ny Bert och Ian som jag kan rösta på istället...
 
 
Det är nog inte helt sunt det där, att städa menar jag...man blir ju helt fläkt haha...
 
Nu skall jag gå och göra färdigt på min  egen "balle". Har jag tur så har det torkat upp lite därute. Men jag är ju inte färdig! Vi har ju en balkong till som är ännu mindre än den första.
Kikade just ut på den och tänkte...om man köper ett litet runt bord två barstolar och ett parasoll...då skulle det kunna bli rätt coolt därute!
 
Går och infar Robban om mina planer.
Vi hörs imorgon och då, då skall jag springa för nu har jag vilat min lilla kropp i tre dar och man får passa sig så att man inte skrumpnar och blir en liten lort.
 
 
Vi ses i Nan..eh, näe...
Laters...
 
 
 
 
Till top