För att färgen är blå...

Livet / Permalink / 0
"Om jag ser något jag vill ha då måste jag verkligen verkligen låta bli"
Jag står i hallen på väg ut. Jag mantrar min egen förmaning där jag står för mig själv.
Javisst för jag, jag skall bara cykla till A6 och köpa en mascara...
 
Ja man måste vara sån ibland för det är en sak som det härliga vädret bär med sig en sak som jag tror händer många. Ja för helt plötsligt är det helt okej och fritt fram att bara slänga pengar runt sig. Det är hämtmat, glass och ett glas vin hit och dit. Inte för att jag skulle dricka vin men jag kan tänka mig att det blir lite semestermood hos många dessa dar inklusive mig själv...
 
När jag står där i butiken så blir det faktiskt bara en mascara...eller två...!
 
 
Ja så stod jag där sen en stund senare med min mascara i handen. 119 kronor kostar den och jag som har en rabatt på 20 procent skulle komma billigt undan.
Glad går jag mot kassan, i högtalarna berättar någon att varuhuset stänger om 15 minuter och jag som inte är påväg hem skulle få en skön cykeltur när jag var klar...
 
Men så i ögonvrån lyser något, jag dras åt det håll med mycket färg i och så hamnar jag så framför hyllan där de säljer varor av märket Dior. Och där mitt bland mycket annat, en mascara som lyser i färgen blå.
 
Dior är ett lite dyrare märke än det jag håller i handen och jag behöver verkligen en svart mascara men här framför mig en mascara som på riktigt kommer att ge mig blå fransar och det kommer bli så fint och jag behöver den inte egentligen men...
 
Ja så blir det så att jag när jag sätter mig på min cykel "Tigerlilja" ändå kommer att komma hem med mascara, precis som det var bestämt. Det faktum att det är två sorter en billig och en ganska dyr det suddar jag bort medans jag cyklar vidare i livet med den härliga medelhavs värmen i ryggen och ja...man måste ju få unna sig lite då och då som man brukar när det är semester...
 
Haha...ja...
Jag har inte provat min mascara för jag har inte tid.
Jag jobbar och sliter och nu i eftermiddag har jag varit hos mamma Gunnel minsann och snick snackat på svengelska med Jean.
 
 
Japp, vi var samlade allihop och det var så avslappnat, jag glömde till och med att ta ordentliga bloggkort.
 
Trevligt som bara den och nu när jag sitter vid mitt eget matbord och skriver lite så tänker jag att det är så härligt att jag kan vara så avlslappnad efter en dag av allt, inget och lite till....
 
Imorgon är det torsdag. 
Inte fredag som jag har trott hela dan.
Men å andra sidan trodde jag också att jag hade min kavaj på mig när jag gick ut i vår lobby och vandrade bort mot receptionen, men när jag var framme vid dörren till backoffice så inser jag att nä...jag har min jeansjacka på mig, mycket konstigt och absolut och verkligen...inte okej...
 
Haha...jag döör...
Det hela var lika kul som skrämmande och jag går nu och lägger mig och liksom bara sover lite fast helst skitmycket!!!
 
Mot imorgon och iväg.
 
Laters...
Till top