Lite pensions ångest ändå...

Livet / Permalink / 0
Torsdag är här och idag har nog ändå det där resetrötta hunnit ifatt...
 
Det där med att springa och städa som jag gjorde igår och också skulle göra idag fanns liksom inte längre kvar i mitt livs vokabulär eller fysiska sinne...
 
Jag är trött..
 
 
Japp och det var tur att Robban sa något kul annars hade jag sett ut som "Morla" i The never ending story...
 
 
Idag har tankarna gått tillbaka till det där med ålder. En liten skillnad är väl bara att jag nu nog ändå längtar till pensionen, men med den längtan kom också ångesten över att vi i vår lilla familj (jag och Robban) ännu inte blivit så pass vuxna så att vi investerat i någonting överhuvudtaget.
Vi har ju jobbat på det länge men min övertygan om att man inte köper något livsviktigt halvhjärtat sätter käppar i hjulen och då menar jag stora käppar...
 
Vi letar och vi tittar och vi längtar. För ett tag sedan var det nära men det gäller liksom att vara med för annars går tillfället en ur händerna och man missar chansen.
I vårat fall råkade vi skicka en intresseanmälan några sekunder efter den första personen som ville ha vårt objekt och ja...då blev det inget.
 
Nära skjuter ingen hare är ett uttryck som jag nu gillar ännu mindre än första gången jag hörde det på 1900-talet...
 
Men skam den som ger sig och har jag tur så vinner jag en miljon eller tjugo och köper den gård som legat ute till försäljning i ett år nu mellan Huskvarna och Tenhult.
 
Jaaaa....och, och , och då...då kan jag ju öppna ett litet hotell där och sköta det åt mig själv...
 
Eller så bara bor jag där och lever livet på landet som den inbitna stadsmänniska jag är. Eller kanske inte!!!
 
Spännande saker har dock inträffat i mitt liv och här kommer nu en bild på min man som bytt jobb efter tusen år eller mindre på ett och samma ställe. Han var allt ledsen och grät lite grand när han kom hem den kvällen han slutade. Ingen konstig reaktion, nä...inget konstigt alls faktiskt.
 
Men nu är det nya tag som gäller och jag tog som sagt ett kort lite som för att se om han ändrats något de här två första dagarna på sitt nya jobb...
 
 
Nix...
Samma gamla hanne och jag önskar återigen lycka till.
 
Med det får dagen ta slut här.
Imorgon är det fredag och jag skall gå på AW och avtackning med jobbet och har vi alla tur så dyker E upp.
 
Det blir grejer det!
 
Laters...
Till top