Räkfrossa och tequila...

Livet / Permalink / 1
Bakis och skakis sitter jag här och skriver med en skalle bank som ingen annan någonsin haft...
 
Ja, så måste det ju vara! För det är i skrivande stund syndast om just mig och uttryck som självförvållat eller "Ingen hällde i dig det, du drack själv" är sånt som jag nu sopar under mattan och plattar till för...
 
DET GÖR SÅ HIMLA ONT OCH DET ÄR FINT VÄDER OCH JAG SKULLE JU INTE!!!
 
Javisst så var det ju...
 
 
Räkfrossa...
En matföreteelse som alla pratar om och som alla vill äta.
 
Igår var första gången jag åt "räkfrossa" och jag var egentligen lika ointresserad som osugen men när det bjuds och man är hungrig då äter man. Det är inte det att det inte är gott det är bara det att för mig som älskar att äta är detta "slowfood" i högsta bemärkelse.
Jag menar man skalar och skalar de små räkorna och när man skalat färdigt då sitter man där kladdig och illaluktande med pytte, pyttelite mat på tallriken.
 Förvisso serveras det alltid lite bröd, ost och annat gott till, men jag som då inte äter bröd(speciellt inte nu efter Cypern resan då det åts bröd i lo och lä ) jag satt där och kände mig förvisso lite mätt men på sätt och vis också totalt otillfredställd.
 
Och sen kom tequilan...
Javisst och alla vi som är lite till åren har lärt oss att man skall äta ordentligt innan sprit intas för att det inte ska bli helt galet, förstår nu vad som hände. För med några glas vin och en och annan, annan dricka som förrätt eller vad det nu blir innan tequilan och en relativt tom mage på det, så blev det lite galet och även om jag är övertygad om att jag och alla runt mig hade trevligt så kommer jag inte ihåg hur jag kom i säng.
 
Men då är det ju tur att man har bilder...
 
 
 
Javisst alla var glada och goa.
Och det som började som en trevlig kväll med avtackning och AW...
 
 
 
 
 
Slutade som en trevlig kväll med sudd i sinnet och dåligt minne...
 
 
Javisst och analysen om hur dragen en människa kan bli egentligen, den löste Jonna i morse när hon berättade att hon varit inne och petat på sin mamma för att få respons men blev helt utan resultat...
 
Med den lite hemska analysen tar jag lördag och lägger mig ner en stund, innan jag reser på mig igen och hoppas att min skalle ger sig och liksom bara låter mig vara...!
 
Mot söndag och bakisfri dag.
 
Laters...
#1 - - Tajnaaaaa:

Bästa bilden på bossen!

Svar: Tack Tajna :-)Jag tänker att du menar bilden på CH haha...
Kram Anna
annalysen.blogg.se

Till top