Om att inte kunna...

Livet / Permalink / 0
Förändring...
 
Två dagar på det nya jobbet har gått och jag har jobbat hårt på att kunna allt från första början. Ja, jag vet!  Det inte är så troligt...eller?
 
Ja, att inte kunna allt på sina fem fingrar längre visade sig vara en sporre och jag har verkligen dykt in i allt det som kommer att vara mina uppgifter i framtiden. Några kallsupar har jag fått men i form av att hjärnan blev för full, men då var det bara att göra som vanligt och ge sig ut i huset och liksom bara fixa iordning...
 
Ja, mycket kommer att te sig likadant i mitt kommande liv och jag tänker att ja, det är bara å åk!
 
Det privata livet har fallit lite i skymundan en härlig resa till trots och det är tur att det snart är min födelsedag så att jag får planera en liten trevlig familjesammankomst så här mitt i livet som jag nu hamrar och spikar för att få till. Ja, så att jag skall bli nöjd med att finnas där jag finns nu menar jag!
 
 
Ja nu är ju inte detta ett foto från mitt jobb utan mer från min sköna vrå hemma hos de mina.
Mobilen är inte med mig då den är ett störmoment som jag inte känner att jag behöver just nu.
Nu som alltid då haha....
 
Mellan varven här hemma så har jag gjort allt för att liksom dämpa livet lite och häromdagen såg det ut så här på TV:n framför mig där jag låg och analyserade allt och alla som kommit i min väg...
 
 
Alfons Åberg...
Denna härliga kille. Tyvärr var det inte Björn Gustavsson d.ä. som hade rösten den här dagen, och nej...då är det inte riktigt samma sak längre!
 
Men det kommer ju en annan film denna vecka. En ny en som jag tänker titta på, och även om inte Harry är med längre så är de ju tillbaka på Hogwarts.
Ja eller...tillbaka...den utspelar sig 50 år innan Harry var där men ändå.
Och nu när livet ändå innehåller så mycket overklighet så, varför inte förstärka det med lite trolleri haha...
 
 
Det blir inte mycket mer idag och jag som nu varje natt försöker mig på att sova ordentligt gör ett nytt försök. Och om inte vallningar eller mardrömmar stör så finns det ju en viss nervositet som kan hjälpa störet.
 
Men då får jag göra som alla andra med samma problem!
Gå upp och kissa direkt, utan att tända lampan så man inte blir totalt klarvaken och gör allt värre!
Och sen när man vet att man inte ligger vaken för att man är kissenödig längre, då lägger man sig och räknar får eller tänker på saker som tillexempel "Snooker". Ni vet programmet där dom tävlar i biljard på TV...?
Japp, ett riktigt snooze program om ni frågar mig.
 
Mot säng och sömn(förhoppingsvis) och sen vakna igen och liksom bara kriga vidare lite grann :-)
 
Laters...
 
Till top