När analyseringsförmågan hjälper till...

Livet / Permalink / 0
Svinkalla Sverige, nu är du här igen...
 
Ja, nu är det kallt igen och på gården utanför vårt hus står en liten snögubbe och tittar ut över vägen.
 
Jag som nu äntligen har fått lite separationsångest tittade på den lilla gubben, tog ett kort och tänkte att...ja, där kändes det lite som vanligt en stund, tack lilla gubbe...
 
 
Nu är det inte så illa, men visst känns det, det skall jag inte sticka under stolen med och för några dagar sedan då bölade jag bort en stund och längtade efter mina kompisar, igen...
Men konstigt hade det väl varit annars och igår när jag och Robban tog oss upp till Rosenlundsbadet för lite simning då kände jag mig så stark där jag låg i bassängen och jag tänkte att ja, livet går vidare och jag, jag bara hänger med nu.
 
Men så lite senare satt jag i bilen ensam och pratade högt för mig själv.
- Anna...det här är det bästa du har gjort. Man måste gå vidare när man bestämt att det är dags, dina gamla vänner finns kvar och nu, nu får du nya...
 
När jag sedan insåg att jag satt där och pratade för mig själv, tänkte jag att det måste se rätt lamt ut, och så vipps slutade jag tänka och började istället analysera det där med hur bra det ändå är med headset och att det som för typ 15 år sedan sågs som lite märkligt och konstigt nu är fullt normalt eftersom alla lite till mans går omkring därute och pratar för sig själva med vita snorränder hängandes ur örona.
 
Hahaaa...ja, nu ser vi alla ut som den där mannen som gick omkring på stan förr i världen och grälade med sig själv. Ibland när jag såg honom undrade jag faktiskt vem som vann.
 
Dagen är nu över och här kommer ett kort taget genom köksfönstret på herrgården som nu är min arbetsplats och ja, det var ändå lite rogivande att stå där och titta ut över sjön...
 
 
Så sakta börjar jag nu känna för denna herrgård och ja, för det liv som nu kommer att bli mitt.
 
Bra jobbat där Anna!
Tack mig själv...tack...
 
Imorgon är det en ny dag och tänka sig, det är snart första advent och på lördag...då blir det Ullared minsann ja, ja, jaaaa...
 
Laters...
Till top