Tillbaka till livet och verkligheten...

Livet / Permalink / 0
Grattis kära Anna...
 
Ja, lite känner jag mig som Pippi där jag sitter i mitt kök och tittar upp i himlen på mina föräldrar(om dom nu är där?) jag tänker att jag lyckats rätt bra med att leva hittills och att jag nu är 45 år och i klimakteriet är ändå rätt okej om man tar bort svettningarna, humörsvängningarna, vaneföreställningarna och det faktum att jag inte längre ser vad det står på schampooflaskan i badrummet som jag när jag glömt mobilen behöver för att slappna av när jag gör nummer tre på toa...
 
Hängde ni med?
Nej knappt jag heller men det ger alla en känsla av hur jag känner det nu när jag tycker att jag nyss var fem och såg ut ungefär så här...
 
 
Men olikt Pippi så har jag mamma Gunnel som jag kan gnälla till om mina åldersnojor. Och varför inte när hon fostrat mig till den skötsamma duktiga flicka jag är idag haha...
 
Javisst min födelsedag använder jag till att boosta mig själv i och med min tvärvändning i livet och ja, någon har rätt, jag gör det för att jag är lite osäker just nu.
 
Men inte mer osäker än att jag vänligt tittade var och en av mina nya arbetskamrater i ögonen när de sjöng ja må hon leva. Ja jag nickade också som tack av uppriktig vördnad för den vänlighet som visades mig direkt på morgonen. Och den tacksamhet jag kände i att inte behöva känna mig helt ensam då jag en dag som denna saknade alla de gamla vänliga ansiktena extra mycket.
 
Tack min nya familj...tack!
 
Som sagt det är dags att ta sig tillbaka till livet och verkligheten samt hitta tryggheten igen och det så fort det går.
 
Javisst, och i min värld kan inget hjälpa bättre än det här...
 
 
 
 
 
 
Javisst...
 
Familj är alltid familj och igår slöt hela min privata familj upp och när det regnade in nästan 20 personer kändes allt med ens, så mycket bättre...när vi var tillsammans...
 
Det var igår men även idag fick jag en liten överraskning av en person som vet hur man gör sin mamma glad och hur man fixar lite extra poäng.
 
 
Tack för all uppvaktning på min födelsedag.
Kram hotellfamiljen. Idag saknade jag er allt!!!
 
Laters...
 
 
Till top