En reflekterande analys med skryt...

Livet / Permalink / 0
Innan vi nu fortsätter vill jag reflektera lite och...analysera...
 
Att göra så här som jag gör(söker förändring), det gör människor hela tiden. Oftast för att livet behöver det och kanske står man och stampar och känner sig lite instängd(precis som Ronja i Mattisborgen).
 
Jag vet att jag stod i ett rum på hotellet en dag för många år sedan och hängde upp en gardin som hängde snett. Precis som jag gjort tusen gånger förr och när jag var klar med det, då ringde telefonen och i andra änden en gäst som sa...Hej, jag bodde hos er förra veckan och tror att jag glömt en laddare...
 
Det var nog då tankar började mala på om att det kanske var dags att stoppa hotellkarusellen, och jag tänker att när ett så varierande händelserikt jobb som mitt(ja, det händer lite mer än sneda gardiner och kvarglömda laddare) blir slentrian, då har man verkligen nått vägs ände.
 
-Anna...jag såg annonsen om din tjänst på facebook och när jag läst den...(här pausar mamma Gunnel och sväljer)...då tänkte jag, eller jag menar, Anna...vad mycket du gör på ditt jobb...
Mamma låter lika uppgiven som imponerad och jag kan inte annat än att börja skratta.
-Mamma, svarar jag...sådär har det alltid varit....
Ja, jag vet svarar hon och tillägger att det där, det är inte ett enmans jobb...
 
Ja, så är det faktiskt, inte mycket har ändrats. Annonsen skulle lika gärna kunnat vara skriven år 2000.
 
 
Och sen kommer resten...
 
 
Nu lägger jag inte upp det här för att skryta om hur himla duktig jag är!
Nej jag vill bara påvisa att jag i nuläget har ett jobb som kan vara stimulerande och lugna vilken ADHD hjärna som helst men....
 
Slentrian och uttråkad är ord som är jag just nu och då ska man inte motarbeta. Men det är bara känslor och  det kommer inte att vara för evigt och att jag aldrig någonsin mer vill jobba med det här är ord jag inte kommer att säga...någonsin...
 
Men nu...
" HIT MED LITE FARLIGHETER!!!
DET ÄR PÅ TIDEN...."
 
Slut analys...
 
_________________________
 
Japp ett litet mellanspel.
 
Men jag som gillar att vara osvensk och skryta lite grand vill ändå bara säga att det där som står däruppe i annonsen bara är ytspänningen på det som är Housekeeping managerns jobb.
Dyker du under ytan hittar du både större och mindre uppgifter att klura på och det är väl det som är tjusningen om man säger så....
 
Nog nu. Jag går och ser på TV.
Nästa gång skall jag fortsätta att berätta vad som hände där i min strävan efter mig själv och förändring. Hur löste jag det till slut egentligen?
 
Sist idag.
Olämpliga barnleksaker...
 
 
Och inuti....
 
 
Men visst...Hitler är ju ändå lite halloween ändå...
 
Mot fredag och då, då skall Anna och Jonna gå på bio minsann och denna gång blir det den här...
 
 
Vadå barnfilm...?
Jonna är ju med!!!
Och Ewan McGregor...ah....
 
Laters...
 
Till top