Friskt vågat hälften vunnet...

Livet / Permalink / 0
Sitta ner i båten...
Vilket bra uttryck det är egentligen.
Iallafall för oss som gärna gungar båten genom att inte bara sitta och titta på i det tysta. En egenskap som kan vara bra ibland men oftast inte om man vill komma någon vart här i livet. Nä då är det faktiskt väldigt bra att sitta still, helst nere i durken så man inte syns haha..
 
Höst 2017...
 
Visst tog jag det lugnare, det gjorde jag faktiskt. Men inte på det viset som många tror, nej taktiken blev att ta det lugnt på jobbet och göra det som skulle göras med så mycket energi som möjligt, men ändå med...lugn...
Och när man tyckte något extra mycket, då gjorde man som Elisabet och sa det i garderoben...
 
 
 
Min plan var att söka två jobb i veckan oavsett vad det var.
Jag skulle helt enkelt leta tills jag hittade det jag letade efter(vad nu det var för något).
 
Det hela gick oftast enligt planerna och jag blev rätt skicklig på att skriva om mitt personliga brev så att det skulle passa syftet. Det blev några och fler intervjuer med både bra och dålig utgång. Ja, man kan nästan säga att jag hade en sökajobbverkstad här hemma.
 
Ja, det kändes faktiskt lite så här....
 
" Jag är alltid på väg hem.
  Jag stannar aldrig!
  Men när jag hittar någon som kan älska mig ända ner i helvetet.
  Då skall jag stanna..."
 
Jaha...då fick man användning för den där gamla dikten eller versen eller vad det nu är för något igen.
Om jag skrivit den själv?
Nix, den har jag snott rakt av från någon film eller nåt...mins inte längre...
 
Ja mina jobbansökningar sprutade ut åt alla håll och min lista här på bloggen må vara lång men där dvälvs bara de jobb som jag fäste någon vikt vid så den är sååå mycket längre egentligen
 
En av mina ansökningar var till exempel så rolig att jag har berättat den gång på gång och någon är kanske trött på att höra. Men här är den iallafall igen i korta drag:
 
Jag Annalysen, sökte jobb som....vänta på det....Jönköpings kommuns nya kulturchef...hahaha...
Javisst jag tyckte iallafall när jag läste annonsen att det lät roligt och jag som helst skulle vilja ha ett chefsjobb tyckte det var ett passande ett.
Jag skrev stolt i min motivation till varför just jag var bäst lämpad för jobbet, att jag minsann dansade mycket ballet och tog sånglektioner när jag var liten, samt är en djävel på att måla och rita, så ja...jag är den ni söker....
 
Ridå!!!
 
Nej, jag fick inte jobbet...dom tackade för min ansökan på ett mycket vänligt sätt...
Det gamla ordspråket: friskt vågat hälften vunnet, fick en ny mening, och jag, jag fick en ny insikt samt kände mig lite blond faktiskt...och tuff!
 
 
Fint kort, skulle sett lite gladare ut bara haha...
 
Julen kom detta år 2017 och när nyåret sett dagen ljus och gått och lagt sig igen då dök ett jobb upp som jag var så nära att ta.
Ja jag kunde nästan ta på på det haha...
Eh...lite Anna humor ursäkta...
 
Ja det blev faktiskt riktigt spännande.
Men det blir inte mer idag för nu blev det sent igen...suck...
 
Går och kissar och borstar tänderna och sen...sen blir det nanakorgen!
 
God natt alla och sov gott.
 
Laters....
 
 
 
 
Till top