Jag är väldigt snäll...

Livet / Permalink / 0
Måndag den 10:e september...
 
-Har du tid en stund?
Jag haffar min chef som är mitt i språnget mot något brådskande(som vanligt).
-Jao det haor jaog(skånska för "ja det har jag"). Han tittar på mig och jag ser att han tittar på det papper som jag nu fiskar upp från mitt skrivbord.
 
Vi går längs korrioren, han före och jag efter. Vi går ingen lång bit utan hittar snabbt ett av de större rummen där vi nu går in och sätter oss...
 
Vi stoppar lite här för jag vill klargöra en liten detalj.
Att vi nu satt därinne var ingen skräll. Jag har många gånger sagt att jag är många saker men att elak inte är en av dom. Jag är en alltigenom, väldigt snäll människa som bryr mig mycket om allt...
 
 
Två veckor tidigare...
 
-Jag vill här och nu berätta för er två att jag har sökt ett jobb och att processen har gått ganska långt. För tillfället väntar jag på att några av de krav jag ställt skall bli uppfyllda och om allt går väl så kommer jag att säga upp mig inom en till två veckor....
 
Ja så var det, jag gick in på kontoret och liksom bara berättade.
Jag kunde inte bara gå och säga upp mig utan att förvarna och ge en "heads up". Hotellet har på gott och ont varit mitt hem i många år, ett hem som betytt mycket och som gett mig alla de förutsättningar jag nu tar med mig i resten av mitt liv.
Så, när vi nu satt där mitt emot varandra så visste min chef vad som var på tal. Det enda han inte visste var utgången.
 
-Har du tänkt färdigt? frågar han.
- Ja det har jag, svarar jag. Och jag tänker att jag säger upp mig...
 
Det blir tyst. Jag plockar upp det där papperet som jag i helgen komponerat ihop...papperet där det står att jag härmed säger upp min tjänst som Housekeeping Manager på hotellet. Papperet som är beviset på att fyra år av blod svett och tårar nu är över och att jag som står här mitt i livet nu skall gå vidare och göra annat...
 
 
Jag tycker att han ändå ser lite chockad ut och jag förstår.
Vi pratar en stund om vad det är jag skall göra och hur jag tänkt och när vi skiljs åt är han lite tårögd där han står och önskar mig lycka till.
 
Jag går därifrån rak i ryggen och när jag funderar lite så känner jag inte så mycket. Jag går upp i det förråd där jag och E suttit och pratat så många gånger.
Jag tittar i den guldkantade spegeln och så plötsligt hör jag hjärnan...FUCK...nu är det gjort...
 
______________
 
 
Ja så var det och visst kändes det lite konstigt ändå. Jag menar...jag är inte ledsen eller så för jag vet vad jag gör. Det enda är väl att jag inte vet hur det kommer att bli. Men det är väl det som är spännande. Nya människor och nya erfarenheter.
 
Och sist men inte minst...en massa nya analyser haha....
 
Nu är det måndag och det är ungefär två veckor kvar till jag slutar, mitt huvud är fullt så nu...en lista...
 
  • Fixa det sista inför äventyret med tjejerna.
  • Skriva inbjudningskort till min födelsedag
  • Ladda inför resan med Robban
  • Skaffa en f skattesedel
  • Fixa kläder till nya jobbet
  • Fixa allt jag kan på det nuvarande
  • Planera julfirandet här hemma
  • Köpa julklappar
  • Analysera mera
  • Skriva Blogg
  • Och sist...skriva färdigt min historia!
Varför skall det sistnämnda vara så svårt...suck!!!
 
Mot tisdag och såna grejer...
 
Laters...
Till top