Lördags paus...

Livet / Permalink / 0
Javisst, en liten paus med många bilder...
 
Lördagen den 13:e oktober har varit rätt konstig. Alla som har mål i mun har antagligen idag uttryckt ett...åh vad skönt väder det är idag,  följt av någon form av klimatförändringstanke.
 
Anledningen kommer här då det nu i skrivande stund klockan 20:30 på kvällen är hela 17,6 grader varmt ute i vår stad som är Jönköping
 
Brittsommar säger någon, men jag tycker att Britthöst är ett bättre uttryck.
 
Kvällen har vi spenderat ute med Otto Hundén, vi har vandrat genom vår stad och insupit det faktum att folk suttit på uteserveringar i bara tröjan och avnjutit en trevlig lördagsmiddag i solen. Alla glada, goa och stärkta av AD vitaminer...
 
Vi själva tog en kopp kaffe på Spira även vi sittandes i kvällssolen och ja, vi njöt.
 
Min strävan efter mig själv får fortsätta imorgon.
Idag blir det fina bilder från vår stad...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ja det kan tyckas lite latmaskigt men det har sin förklaring i att jag liksom inte får fram något bra idag(igen). Anledningen kan vara så enkel att jag är så härligt avslappnad att jag liksom bara chillar.
 
Men jag kan också berätta att det där med märkligt väder inte är nytt.
För några år sedan(ca.6) när jag och Robban gick genom stan på nyårsnatten, var det ca 15 grader och jag kunde ha en tunnare oknäppt skinnjacka på mig till nyårsfirandet.  Det hela var ändå lite märkligare än det vi upplevt idag...lite...
 
Imorgon är det söndag och jag kommer att fortsätta min berättelse där jag nu nästan kommit fram till slutet.
Ja, nu betyder inte det att det blir det sista. Nej, jag fortsätter i sann mamma Gunnel anda haha...
 
Kram Alla
 
 
Laters...
 
 
Till top