Kanske är jag "dystopifierad"...???

Livet / Permalink / 0
Livet i Sverige snurrar på. Dess invånare dingnar under den tyngd som valet stundvis lägger på gemene mans axlar. Och de som likt mig själv inte är riktigt säker på sin sak häpnade igår över hur det låter bland leden däruppe i maktens korridorer.
 
När Jimmy Åkesson skanderar sina rasistiska åsikter och Annie Lööw slår näven i bordet då tänker iallafall jag att jag hamnat i en serietidningsvärld och att det bästa liksom bara är att lämna Ankeborg och försöka ta sig hem till verkligheten igen...

 
Äppelodlingarna uppe i Kaxholmen och Rudenstams musteri, det var en så skön känsla att idag åka dit och få se vår värld när den är som vackrast.
Vi åt lunch och tittade på vyerna över Vättern och människor som likt oss själva gjort sig en utflykt för att göra detsamma...
 
 
Men som vanligt...!
Jag tänker lite där jag sitter på det där med världen, Sverige, politiken och hur allt utvecklas.
Och även om jag nog ändå får se mig själv som en glad och rolig prick(oftast) så är jag precis som alla andra lite mörk här och var på insidan och om ni tittar riktigt noga på bilden här ovan så kan ni kanske likt mig se nerbrunna träd, sönderbombade åkrar och husskal utan innehåll.
 
Inte?
Nä det är väl bara jag och visst är det kanske så att jag som tittar på film lite mer än många andra kanske är lite väl färgad av den sista tidens "blockbusters"  med dystopiska innehåll.
 
Men det är en rätt tråkig verklighet att vi nu måste akta oss för Jimmy och hans gäng och att de andra partiernas kamp att hålla honom stången antagligen kommer att få motsatt effekt om inte i detta valet så kanske i nästa.
 
Just saying...
 
Men Anna...WTF?
Ja, jag vet, men det är så läskigt.
Kanske svamlar jag idag så här på lördagskvällen, och kanske skall jag sluta vara en sorgfågel.
Men lite orolig är jag allt och att mitt val om det blir som jag känner nu i skrivande stund är det rätta för mig känns bra men också konstigt eftersom det känns som det inte spelar någon roll då de större partierna överskuggar de små även om det är bättre att rösta så än att ge plats åt ett parti som SD.
 
Nog nu va?
 
Eh...ja...
Dags att ta sig ur valbubblan!
 
Ett fantastiskt bra val gjorde jag dock igår kväll som var fredag, vilket var att släpa med min man ner på byn och liksom bara äta gott och glömma världen för en stund...
 
 
Ja vi åt ju som sagt också, jag menar nu ser det mer ut som om vi söp bort våra val bekymmer, men icke. Ska världen bli dålig då tänker jag se det i nyktert tillstånd.
 
Haha...vad tråkig jag är. Det är klart att världen inte går under.
Jag är rätt nöjd just nu i livet som är mitt och jag planerar arrangemang hit och dit.
Mest dit för nu är mitt nästa äventyr bokat och klart och även om det blev lite annorlunda denna gång så är det ändå lika bra som de andra och jag, jag får möta en av mina största rädslor oavsett...
 
Mot söndag och valdag.
Jag är redo!
Ja, jag är fortfarande osäker men kanske ändå säker och går det helt åt helskotta...då har jag en ögonbindel med mig...
 
Innan det blir senare på engelska så lägger jag upp en liten video. Det är ingen känd en, men om du har möjligheten så titta, skratta och njut för den här duellen är så mycket roligare att titta på än alla de andra som går på TV just nu...tillsammans...
 
Kram Alla
 
Laters...
Till top