Back to school...

Livet / Permalink / 0
Ja, det var som sagt med skräckblandat förtjusning som jag idag tog mig bort mot skolan där jag nu skulle få testa om detta är något som kan tänkas vara min syssla frammåt i livet. Och kanske men bara kanske tänkte jag, är det ett omen att jag stod utanför porten med både rektorn och ett antal lärare samt elever som inte kom in på grund av att ingen låst upp dörren, som dom brukar göra... som en potentiell ny kollega sa...
 
 
Haha...ja...nu när jag så här i efterhand tittar på bilden jag tog i morse så inser jag att det ser lite ut som om jag rökt både en eller fyra cigg där jag satt på bänken. Även om det kanske var en tanke som slog mig så blev det aldrig så för...nä, jag röker inte längre så det så...
 

 
Omen eller inte...
Utelåst blev jag iallafall och kanske var det lika bra för jag tror att hjärnan frös till lite där jag stod och det tog bort det sista av nervositeten som jag känt. Och att jag som alltid är någon minut sen nu helt plötsligt stod där en kvart för tidigt var ju en ironi i sig, en ironi som jag skall minnas nästa gång någon gnäller över att jag aldrig är i tid!
 
Hur var dagen då?
 
Ja, vad ska man säga?
Jag, ett klassrum och en massa ungdomar som var sådär härligt tonårsyra som jag själv kommer ihåg att jag var, blev till slut en rätt bra kombination och när jag höll en avlsutande plädering och gav dem uttrycket RMI att ta med så fick jag beröm tillbaka och det kändes rätt gött faktiskt.
 
RMI undrar någon?
Rätt Mental Inställning svarar jag.
Uttrycket som jag lärde mig en gång när jag gick hotellmedarbetarutbildningen, ett uttryck som gav mig så mycket, för som jag sa till eleverna som precis berättat att de mött det där negativa man ibland kan möta i serviceyrket, RMI är det man måste ha med sig när man jobbar i vår branch. Speciellt när man möter alla dom där med FMI.
 
FMI?
Fel Mental Inställning!!!
 
Och då menar jag på båda sidorna av det jobb som är vårt...!
 
Men jag hade ju två klasser.
Treorna kom med lite annorlunda upplägg(obviously). Och jag gick in med full kraft och det hela började bra och slutade lika bra men dåligt för den sista halvtimmen var min hjärna slut och när jag försökte skoja lite och ha en dialog så dog allt och jag tackade för mig och sa att om jag får komma tillbaka så behöver jag nog lite upplärning för att få lite mer luft under vingarna...
Jag berömde dem också för gott utfört arbete och lät dem gå lite tidigare för att spara dem mer dravvel(från min sida) och för att spara mig själv. Men jag fick beröm även här och jag hoppas att jag snart är tillbaka för en sak har jag lärt mig idag.
 
Jag är nog tuffare än somliga tror!!!
 
 
Japp Mowgli och jag är rätt tighta haha...
 
Vilka somliga är?
Tja...alla som inte trodde att jag är tuff.
 
Som sagt fröken Anna tuffar vidare på den räls som nu läggs ut. Jag har lite mer krokar ute så det blir nog bra. Visst är det lite läskigt att jag nu ger mig ut i ingenmansland, men visst har man tagit sats och börjat dyka...då är det bara att se till att göra ett riktigt nice svanhopp...
 
Javisst och det där sista var min analys för den här dagen.
Imorgon är det en ny och jag säger bara...titta livet...jag kunde...nu är det bara å åk!
 
Laters...
Till top