Charmant...

Livet / Permalink / 0
Idag har varit en märklig dag och ja, jag har varit...charmant...
 
Jag googlade charmant som jag när jag hör det inne i huvudet, uttalas på franska och det är faktiskt ett riktigt fint ord.
 
Charmant = Förtjusande, tjusande, intagande, utomordentlig, ypperlig, utmärkt och elegant.
Visst är det fint.
Motsatsen till charmant är, motbjudande och förskräcklig.
Ja, det är ju tur man inte är motsattsen!
 
Man behöver verkligen vara charmant när man jobbar i skolan och blandar man det med lagom bestämd då har man en riktigt bra combo...
 
Japp då var jag tillbaka i hotellvärlden på ett annorlunda sätt...
 
Vikt: Idag hade jag nog nästan lyft lite om någon stuckit en trollstav i baken på mig och ropat, wingardium Leviosa hahahaaa...
 
Längd: Behöver de en till i reality serien "Little people, big worl" på TLC? Ja då är jag här...!!!
 
Tillstånd: Min mage har värkt lite de senaste dagarna och ja, jag skäms lite när jag nu berättar att jag faktiskt mådde så illa ett tag att jag hade varit grön i ansiktet om jag inte varit brun.
 
Träning: Men det var ett himla tjat...nä, det blev inget idag heller. Jag vill ju liksom bara bli perfekt igen. Eh...jag menar frisk.
 
Antal filmer: Jorå..1 jag såg och en det blev, mitt under arbetstid med en elev (ja, hela klassen då)
Japp liksom bara... Maid In Heaven med Jenifer Lopez mycket hotell och lite kärlek, och så hotell...
 
Dagens analys: I morse sprang jag mellan byggnader, kopiatorer och ännu fler kopiatorer för att fixa kompendier till dagens klass. De var i storlek rätt tjocka med dubbelsidig liten, liten text och maskinen som till slut blev utvald fick slita hund. När allt var klart och jag kände lugnet sänka sig visade det sig att alla redan fått varsit ex och att det jag fått bara var till mig.
Men det är bättre att göra något än att inte göra något och hade jag inte varit på alerten så hade det säkert varit tvärtom.
Jag ångrar inget förutom att jag slösade på naturen så...sorry naturen jag skall gottgöra dig.
 
 
Ja du är ju rätt fin ändå lilla världen, jag ska göra mitt bästa för dig.
Kram Anna
 
Laters...
Till top