Måndag hela veckan lång...

Livet / Permalink / 0
Måndag igen och igen...
 
Ja det känns nästan som om det varit måndag i två veckor men det är nog bara för att den känts lite overklig efter att hjärnan fått jobba lite extra denna dag då jag hade min första egna lektion och fick känna på hur det är att vara lärare...på riktigt...
 
 
Tankarna mal och mal runt allt som händer i livet just nu och naturligtvis så är det intryck och uttryck på skolan som är på tapeten.
I eftermiddags var jag och hälsade på en gammal god vän som likt mig själv varit i skolan och fått erfara hur det är att lära ut det man gillar mest och när jag gick därifrån kändes det jättebra att veta att man kan få lite hjälp med tänket runt ämnet som stavas k o n f e r e n s.
 
Och så...
Vikt: En riktigt konstig och verklig känsla av tungt och lätt idag och när jag tittar mig i spegeln ser jag en tjej som tänker lätt runt mycket men som ibland ser lite tung ut haha...
 
Längd: Jag vet att jag tjatar om hur kort jag är men...mina ben får alltid chansen att dingla utan att nudda golvet när jag sitter ordentligt på en stol.
 
Tillstånd: Ja det där med endorfiner som lindrar smärta är nog sant för vissa delar av dagen som varit tittar jag på med lite smärta i hjärtat men inser samtidigt att då när det hände...då kände jag ingenting.
 
Träning: Är ni beredda på en massa ursäkter?
Här kommer dom:
Jo jag skulle ju spinna men Robban var inte med för han var sjuk och jag ville inte gå ensam.
Jag orkar inte spinna idag för jag är så trött i...eh, hjärnan?
Tänkte att jag skulle men råkade avboka dagens pass när jag skulle kolla mina bokningar(bra ljuget där Anna).
 
Filmer: Nähä...jag kanske skulle ta och läsa en bok istället...?
Nä...det ska jag inte!
 
Analys: Aha upplevelser är nog bra men att ha många på en och samma gång är faktiskt riktigt jobbigt. Som den jag fick när jag var ute och gick längs med Vättern nyss till exempel. Den om att jag Anna är en av norra Europas största kontrollfreak. Javisst, så till den milda grad att världen rasar lite om jag tappar den...kontrollen alltså.
 
Ja, det var riktigt jobbigt faktiskt för det var typ den tionde aha upplevelsen på bara fyra timmar alla lika livsomvälvande men det var bara den där vid Vätterstranden som var en ögonöppnare så...
 
 
Mä...
Säger en eller fler personer som redan komenterat faktumet att jag är kontrollfreak...
Och ja, jag vet men, jag har ju varit så himla bra på att förneka det...för mig själv iallafall...nämligen...
 
Nu är det dags att dra mot tisdag och den brukar iallafall i mitt liv kännas lite sådär onödig men...rätt mental inställning RMI gör att jag ser fram emot den med allt vad livet ger.
 
Javisst hallåååå livet, here I come :-)
 
Laters...
Till top