Lyckan kommer, lyckan går...

Livet / Permalink / 0
Lycka ja...
 
Jag har alltid varit lite rädd för lycka. När jag var liten och bad kvällsbönen fanns orden, lyckan kommer, lyckan går, med och de gjorde mig väl medveten om att man skall ha stor respekt för hur det är när man känner den där förlösande känslan av ingenting blandat med ren och skär glädje, blandningen som är lycka, blandningen där ingenting är lika med frihet...
 
 
Men om jag nu slutar gå på om hur jag känner så kan jag ju alltid gå in på det där som snart kommer att hända. Det där med att jag nu ska få ha min första lektion med mina 25 nya kompisar alla i åldern 16.
 
Skräckblandad förtjusning får en ny betydelse och jag säger bara...vad ska jag ha på mig...???
 
Ja, frågan är jättebefogad och när jag frågade min kompis rektorn svarade han typ...ta vad du vill och känner för, innan han flinade och lät mig gå före ut i korridoren.
 
Så...
Jag som i 24 snart 25 år alltid gått i uniform och nu gör en S.U.C.K...Service uttrycking (i) civila kläder skall nu bära eh...civila kläder, ja eller vanliga vardagskläder som alla andra säger.
Det hela är så märkligt och även om jag drömt om det hela några gånger genom åren så blir det nu ett nytt litet I landsproblem i min värld och jag säger bara...hur stoppar man en omodern kropp i moderna kläder...?
 
Eh..va??
Vad var det där sista?
Ett sidospår eller hur!
Ännu ett jag duger inte som jag är epos alá Annalysen?
 
Japp här kommer den:
 
Gud som haver alla kär, se till mig som liten är...
Vart jag mig i spegeln spanar ser jag bara stora armar.
Och spanar jag mer åt söder ser jag inget för min höft som döljer, allt som där under finns.
Ja, nu måste jag träna ordentligt så jag får se igen och minns...
 
Ah, jag är så knäpp och lite lam faktiskt, och om man bortser från mitt dåliga självförtroende just nu så är det på riktigt jättedags att innhandla lite nya paltor att dra på nu när jag skall stå inför folk och liksom bara prata och inspirera. Inte läge att vara utan kläder iallafall haha...
 
Japp Anna...på med knytblusen och sätt glasögonen på nästippen liksom bara inspirera på...
 
Men först...sov!!!
 
Yes...dags att nana.
Slut på denna dag och när nästa gryr...då vill jag se lite mer djävla anamma och vuxna analyser.
Si, si...peppa, peppa peppa...oooooch...iväääääg....
 
Bäd boys blue...
 
 
Laters....
Till top