Mot märkliga tider...

Livet / Permalink / 0
Det är den näst sista januari år 2019, ett år då iallafall mitt liv blir totalt och helt och hållet förändrat på alla sätt och åt alla håll...
 
Ja även Sverige får sig en släng av den sleven då vi eller iallafall jag har fått erfara att inte mycket är som man trodde att det skulle vara, och att den röda sidan av vårt styre nu bestämmer att det bästa är att privatisera vår arbetsmarknad är ju helt motsatsen till vad de hela tiden pratat för att de var emot och jag och resten av oss som kämpat emot de blå just för att slippa sånt, står nu som fågelholkar och kippar efter luft...
 
Ja, vad säger man...?
Jag är rädd Sverige, rädd...det var inte så här det skulle bli ju...!!!
 
Japp lite gnälligt där idag Anna.
Javisst men det är så märkligt, det är det faktiskt...
 
Ungefär som det här...
 
 
Japp, hittade den i telefonen för ett par dagar sedan. Skedde tydligen den 24:e december och ja, man ska inte glömma sin telefon någonstans inte ens på toa och absolut inte på julafton haha...
 
Livet flyter på och idag på jobbet såg det ut så här.
 
 
Ja nu var det inte riktigt så svartvitt men ändå...
 
På hemmafronten är det full rulle.
Jag far runt i livet och försöker till etthundra procent göra mig redo för att bli lite oanställd.
Ja, det ordet kändes bättre...oanställd...vilken grej va...?
Men det är ett val jag gjort och listan på måsten börjar bli lång.
 
Ja, man kan ju liksom inte bara ge sig ut, man måste ha en plan också och den kan ju inte bli helt vattentät men man kan göra ett förbannat bra försök.
 
Mer om det nästa gång och naturligtvis blir det lite om hur jag förbereder min första lektion i ämnet jag kan bäst vilket är...service.
 
Laters...
Till top