Och så några bra beslut...i Jönköpings kommun...

Livet / Permalink / 0
Ja, man kan ju inte liksom bara gå på om dåliga beslut och dåliga val hit och dit utan att kasta ur sig lite positivitet...nämligen...
 
Här i vår kommun där bygger dom och bygger.
Och även om jag för några år sedan var fett( fjortisord för mycket) orolig inför det faktum att en av våra större sjöar möjligtvis skulle bli förstörd, inbyggd eller kanske bli lite mindre, så tycker jag nu att det börjar arta sig där borta vid den södra stranden. Ja, jag tror på riktigt att det kommer att bli ett område att räkna med och kanske men bara kanske skulle jag själv kunna tänka mig att bo lite där även om det är helt fel sida av stan.
Sidan där alla andra bor...
 
 
Fina stad...
Dock är inte den delen med som jag pratar om nä, nä, nä...
Det är helt tomt där nu men dom har pålat färdigt i ett stort område vid södra Munskjön så snart så...
 
Japp, man skall aldrig säga aldrig...
Och aldrig stavas aldrig med två L som min lärare sa när jag hade svårt att fatta långa och korta vokaler haha...
 
Själv har jag tagit ännu ett bra beslut och med min mans hjälp är jag nu stolt ägare av följande bok:
 
 
Ja, det är verkligen dags att fördjupa sig i detta och att jag som suttit framför en dator i så många år inte har bättre kunskap är lite pinsamt faktiskt.
Men bättre sent än aldrig och aldrig bättre än nu så, det är bar å åk liksom...
 
Vidare så har familjen som är min återigen förenats i lite tipspromenad och när jag nu tänkte att ja, jag lägger väl upp ett kort då, så inser jag att jag som alltid hade kameran i högsta hugg, nästan inte tagit ett enda kort på någonting den sista tiden så det blir inga fina vinter bilder.
 
Dock skall ni få en bild och det på ett motiv man inte trodde man skulle få se...någonsin...
 
 
Japp, några dagar efter jul togs den här bilden och nej, jag har inte blivit mormor.
 
Vems barnet är?
Det säger jag inte, det är hemligt.
Men att båda personerna på bilden är lite blandras om man nu får uttrycka sig så, det är då ett som är säkert.
Och med blandras menar jag, hälften fantastisk och hälften fantastiskare ja, ja, ja....
 
Nu nalkas kudden på mat och sovklockan och jag tänker att jag skall borsta tänderna, kanske flossa lite(inte den lama dansen!!!) och sen, sen skall jag sitta och trycka på toan tillräckligt länge så att jag slipper vakna och vara kissnödig inatt.
 
Javisst, kanske till och med tar med mig J.R.R Tolkiens Sagan om ringen och läser igenom den medans jag väntar.
 
Mot nästa gång och vidare.
 
Laters....
Till top