Onödiga beslut tagna i Jönköpings kommun...

Livet / Permalink / 0
Onödiga beslut ja...
Ja, det sker ju några stycken lite här och där i världen då och då. Men här i kommunen där jag bor där sker det i parti och minut, iallafall enligt mig som ibland är Häxan Surtant.
 
Häromdagen när jag cyklade längs en av våra cykelbanor höll jag på att falla rätt över nosen på en bil som så fint parkerade där jag kom åkande. Nu var det inte förarens fel att någon tänkt att det var en bra kombination att ha rutor som gränsar till cykel och gångbana i en vinkel som gör att bilförarna kör fram nosen precis där man skall cykla.
Som tur var hände det inget men jag såg genast en anledning att gnälla lite eftersom jag såg mig själv ligga på marken med armar och ben kors och tvärs, så ja...dåligt beslut...
 
Många fler onödiga beslut finns ju men jag orkar inte rabla upp dom alla.
Mitt eget beslut häromdagen är dock rätt okej och den enda anledningen till att jag upprepar mig i det ärendet är att jag nog ändå behöver lite skrivterapi haha...
 
Fredagen som var igår levde jag mig igenom genom att leva och jobba. Och när jag jobbat klart tjatade jag till mig en tur till "Candyz" stadens stora godisaffär och köpte den minsta godispåse jag kunde uppbringa.
 
 
När jag gick där mellan raderna av godisorter och valde mina bitar med omsorg, så kom jag på mig själv att tycka att jag hade som tankarna gick, en oerhörd stor och stark karaktär eftersom jag liksom bara köpte lite.
Det faktum att karaktären hade varit större och bättre om jag inte åkt till godisaffären alls var långt borta. Kanske så långt borta som i landet "Totalförnekelse" japp...det finns. Där har vi alla varit lite till mans, så är det ju...
 
 Och så Lördag...
Vilken härlig dag. Man kan sova hur länge man vill(om man har ledigt förstås) och man kan äta frukost med de närmsta, något som nästan aldrig sker annars.
Ja, det finns mycket som händer på helgerna, men om man är jag, så händer det ovantstående inte jätteofta då det måste ske saker hela tiden och jag kan tycka att det är lite väl onödigt att liksom bara sova ut...
 
 
Dagen började som synes med träning, även om det gör lite ont i halsen örat och för den delen vid ena skulderbladet. Men som vanligt tänkte jag att allt det där försvinner när blodet får pumpa lite extra och här kommer nu ännu ett onödigt beslut taget i Jönköpings kommun eftersom det önskade restultatet uteblev och jag nu här på kvällskvisten sitter vid min dator med både ont i halsen och i örat.
Så...dumt beslut...
 
Ja, jag skriver och skriver i min lilla blogg, skrivterapin hjälper det gör den faktiskt och när jag tänker efter så kan det vara bra i det som komma skall...
Jag tänker nu sluta och istället lägga upp en taktik i matchen "Annas nya liv". Man kan inte göra omogna saker utan mogna beslut och taktik är en nödvändighet.
 
Analyshjärnan lägger först upp finansieringsplanen för att sedan gå vidare till rutinplanen för...unstupid is that unstupid does...
 
Bra sammanfattning där Anna!
Tack mig själv, tack och vi ses imorgon söndag.
 
Till alla andra där ute som nu läst allt ovanstående och skakat på huvudet mer än tre gånger vill jag bara säga...det är helt okej...jag har skakat på mitt huvud fyra!
 
Laters...
 
 
Till top