Bråda dagar i landet mittemellan...

Livet / Permalink / 0
Känner att det blev lite tokigt idag när jag la upp en bild på min nya fina namnskylt jag fick av rektorn häromdagen. Jag menar...nu tror ju alla att jag är lärare på riktigt vilket jag kanske faktiskt är men ändå inte är...
 
 
Nej jag vikarierar fortfarande och är rätt nöjd med det, jag menar det är ett stort ansvar att ta hand om våra ungdomar och jag som tänker att jag skall söka lite utbildningar mellan jobbsökandet tar med erfarenheterna jag nu får och om det blir lärar utbildning, ja då vet jag en hel del.
 
Vidare så vill jag bara berätta att det är bråda dagar. Och precis som jag sagt förut så är det full rulle. Jag är i skolan och lär ut och jag är på Circular Centre och lär in.
Däremellan är det fokus på allt som har med A-kassan att göra för här, här får det inte bli fel.
Och är det dags för ett toabesök då är det platsbanken som gäller, jajamen här kollas det jobb mellan nöd och papper och när jag går ut därifrån(från toan alltså) då kanske det är dags för ett litet möte någonstans i staden Jönköping.
 
Men emellanåt så hinner jag ändå med att fika bort en stund och mina sparpengar delas ut varsamt av mig själv till mig själv. Javisst, för nu ger jag Anna mig själv lön och det har hittills bara blivit 4000 kronor och ja, de är snart slut buhu...
 Nej det går verkligen ingen nöd på mig inte än så länge iallafall hahaha....eh...nej, läskigt...
 
Imorgon har jag dock en ledig dag om man bortser från att jag skall till frisset och sen drar vidare mot Circle Centre för ett möte eller två och sedan vidare mot skolan för ännu ett möte.
 
Vet ni?
Mamma Gunnel sa så här några veckor innan jag slutade på Qulturum.
-Anna...du kommer inte att vara ledig mycket du, det kan jag slå vad om.
Nej hon hade rätt min goda mor och jag är glad för det. Men visst, en fastanställning står högst upp på listan så är det ju, inget konstigt alls...
 
Nu är det slut för idag.
Min vikt och längd är oförändrade.
Häromdagen fick jag ta lite hjälp när jag skulle ta ner kaffekoppar ur ett helt vanligt köksskåp behöver jag fortsätta...
 
Och kolla.
Jag har rensat min sock låda.
 
 
Jag kallar det att jobba hemifrån ha ha haaa!
 
Laters...
Till top