En dag senare...

Livet / Permalink / 0
Ja, lite skäms jag för att jag inte skrev igår och lite skäms jag för att inte jag gjorde ett statement för alla fantastiska kvinnor,jag som är en sån stor och viktig bloggare. Eh...ja, bloggare iallafall.
 
Vidare så var det också så att även om jag på morgonen när jag slog upp de bruna visste att det var min och alla andra tjejers dag så glömde jag bort allt av den enda anledningen att jag jobbade på en hel dag med att förbereda i den lokal som kommer att inhysa Jönköpings nya center för nyanlända kvinnor, centret som skall hjälpa fantastiska kvinnor likt mig själv att komma vidare i livet...tänk vilket statement det är i sig ändå...
 
Den fantastiska kvinna som är jag har ju två fantastiska avkommor och den ena gjorde igår ett statement som lämnar avtryck och jag säger bara...stolt är den som stolt står...
 
 
"Det kan lätt bli tunga och hårda ord när man pratar feminism. Vi ska krossa glastak, ta plats i en mansdominerad värld och stå upp mot patriarkatet. Jag skulle dagen till ära vilja fokusera på en annan viktig aspekt: Att vara snäll. Stötta varandra - i allt! Missa aldrig en chans att hylla dina kvinnliga kollegor och lyfta fram varandras styrkor.
 
Idag bär jag en pin som talat till mig på djupet från det ögonblick jag såg den i min favorithårdrocksbutik. "Empowered Women Empower Women". För om vi glömmer bort att ta hand om varandra är resten ingen idé."
 
Kim Vindemarker
______________
 
Ja, vad ska man säga...
Ett modershjärta kan inte bli större liksom.
 
Tänk att jag, lilla Anna har gett världen två sådana gåvor som mina tjejer, den blir sig aldrig lik efter det, inte för mig iallafall.
 
 
Till de två kvinnor som fört mig fram i livet säger jag ett duo tack för utan dem hade jag inte funnits och varit den jag är idag.
 
Mamma Gunnel och Mamá Chilena när ni två blev ett, blev jag till.
Tack för det!
 
Vidare så är livet lite soft nu så här på lördag kvällen. Jag sitter i sovrummet och skriver medan vardagsrummet är fullt av människor som tittar på melodifestivalen och myser runt den. Jag tänker att de är så duktiga allihop där på TV:n men finner den ovanligt tråkig.
Men jag behöver ju inte titta, så är det ju...
 
Vikt: Funderade faktiskt på att på riktigt väga mig och skriva min riktiga vikt här men så kom jag på att nä, jag vill inte veta och...vem gör så...om man inte är med i Biggest Looser menar jag?
 
Längd: Igår när jag höll på som mest och fixade med att organisera där på Cirkuar Centre blev jag plötsligt stolt över mig själv och kände hur jag växte lite. Men sen när jag kom hem och tittade mig i spegeln, ja då var jag lika liten som vanligt och uttrycket att växa med uppgiften fick en ny mening.
 
Tillstånd: Lurolig(lugn men orolig).
 
Film: Tänker att den här punkten snart får utgå för, jag...jag har inte tid fast jag är mellan jobb och egentligen inte har något att göra fast det har jag och jag är glad för det fast ibland i några sekunder lite sur över att jag skulle kunna titta på film i en vecka om jag ville men det vill jag ju inte så...
Puh...lugn Anna...lugn...
 
Dags att lägga av för idag nu va?
Japp det blir inte bättre nu.
 
Men visst blev det bra endå? Att det nu blev lite mer kvinnodag när jag som vanligt är lite sen haha...
 
Laters...
 
Till top