Många äntligen och aha...

Livet / Permalink / 0
Livet som "mellan jobb"arbetare är rätt märkligt ändå. Inte på ett dåligt sätt utan på ett bra sätt och min rädsla till trotts så klarar jag än så länge denna berg och dal bana rätt bra...
 
 
Det är verkligen ett nytt liv och att jag nu dubbelbokar mig hit och dit i min önskan om att inte sitta stilla är inte direkt bra fast jag tänker att det håller mig fokuserad och vittnar om att jag gör saker som förr inte ens var med på kartan liten grand.
Många små äntligen utrop har hörts långt inne i hjärnan och någon gång även kommit ut genom munnen.
 
Äntligen:
Går jag på föreläsningar om min pension, vilket borde gjorts för längesedan. Javisst, men kanske blev det nu för att inte hindra nödvändiga förändringar.
Och jag har lärt mig att det troligtvis blir så att vi 70 talister jobbar tills vi blir 73 år. Vilket i mitt fall är är total ironi då jag också är född 73.
Som sagt det är bara att kavla upp ärmarna, eller gäddhänget då om man nu skall vara korrekt.
 
Äntligen:
Får jag tid att hjälpa Jonna i hennes kamp mot mensvärk som vi länge trott stavas "Endometrios". En elak åkomma som innebär att livmoderslemhinnan växer utanför livmodern och orsakar onödig och ibland omänsklig smärta.
Som mamma skäms jag att det dröjer till Jonna är 23 innan jag får tid och tummen ur röven att hjälpa i detta läge då man kanske behöver lite extra stöd.
Skäms kudde på det liksom...
 
Äntligen:
Orkar jag fika, umgås, peppa, steppa(ovidkommande men det rimmade), ta hand om, läka samt planera åt mig själv och fixa åt andra.
Visst fixade jag åt andra innan men nu går jag på djupet och fixar åt fler och alla som vill.
 
Äntligen:
Kan jag rensa min socklåda etc, etc...
 
Vad gäller aha, så har det varit några stycken:
Aha...är det så här det är på stan mitt på dan.
Aha...vad många pensionärer det är som äter lunch tillsammans ute på dagarna(positivt)
Aha...är det så här det är på arbetsförmedlingen
Aha...det var ju rätt trevligt att göra lunch hemma
Aha...jag kan träna vilken tid jag vill
Etc, etc...
 
Och...
Nämen Mamma Gunnel är på väg hit klockan 20:30 på kvällen och jag liksom bara orkar och säger javisst....myyyyycket positiv!!!
 
 
Vikt: Lika lätt som pappret ovan, för även om det inte direkt är en fastanställning så är det kvittot på att jag är på rätt väg oavsett om det är den rätta...
 
Längd: Rör på taxabenen är ett uttryck som jag hört då och då. Behöver jag fortsätta...?
Ja, men då får du allt röra på taxabenen Anna haha...
 
Tillstånd: Idag...lugn som en filbunke.
 
Film: Kommer ju inte dit men om man räknar ihop några avsnitt av eh...Rederiet, så blir det en film.
 
Träning: Här är beviset från igår, och ni som nu säger...men du syns ju inte...till er säger jag bara, jag var där i all min svettiga härlighet.
 
 
Analys:
Baciller.
Överallt hörs det snorande och hostande och jag tänker att denna cirkel av virus och annat tjaffs kan bli oändlig om inte vi alla liksom bara blir resistenta.
Men jag har en plan som kan hjälpa alla och likt Jesper Rönndal så kommer här en låt baserad på den gamla dängan "Klappa händerna när du är riktigt glad"
 
Så stäm i och sjung med mig, och ge dom dumma baciller vad som tål.
 
Tvätta händerna när du vart ner på stan
Klapp, klapp
Tvätta händerna när du vart ner på stan
Du kan också glädja kroppen och även tvätta snoppen
Tvätta händerna när du vart ner på stan
Klapp, klapp...
 
Javisst det är inte klokt vad man hinner med när man är "mellan jobb" arbetare...nämligen.
 
Laters...
 
 
 
Till top