Mitt i allt så anmälde jag mig till högskolan...

Livet / Permalink / 0
Som sagt den tråkigaste fredagen kom och gick. Lördagen följde med en liten roadtripp till Gekås i Ullared och lite som för att förhöja det faktum att jag inte längre har stadig inkomst så var den lilla kassen jag fick med mig en symbol för hur det är nu...
 
Å andra sidan behövde jag ingenting egentligen men ibland åker man för åkandets skull och en liten halsduk eller två är ju alltid bra att ha. Lite filmer blev det ju naturligtvis och någon dag framöver skall jag se både Lyrro, Bohemian Rapsody och A star is born.
 
 
Japp hörde att de allt är lite kära nu...Bradley Cooper och Lady Gaga...spännande.
Men mest för att jag inte sett filmen än.
 
Men inte nu för jag skall åka och handla och fira det faktum att jag nu anmält mig till högskola för en liten omgång i ämnet HR. Japp är man inte fastanställd då är man istället fast besluten att komma vidare och skola var ju ändå en av orsakerna till att jag gjorde som jag gjorde. HR eller Human Resources som det heter är ju ändå det jag hållit på med i alla år som Housekeeping Manager och ju mer jag tänker på det så saknar jag det där med personal och allt runt det.
 
Vidare så är jag fortfarande lite orolig för vad jag har gjort. Mitt klimakterie håller med och hjälper till att förhöja effekten och jag funderar lite på om det inte är så att den skrattar lite när den ändå håller på.
 
Känner mig tung men också lite snygg idag och man skall ju ta det onda med det goda. Ett plus i livet är ju ändå att det jag går igenom nu är det som de kvinnor möjligtvis går igenom som nyss kommit hit och min analys är att det här stärker mig om jag nu får äran att jobba med att hjälpa dem ut i arbetslivet.
 
Upprepning Anna?
Ja, kanske men det behövs ibland.
 
Och ska vi prata längd så kan jag meddela att min mamma idag fick hjälpa mig att ta ner en kryddburk i affären. Japp mammor e bra, speciellt om de är längre hahahaaa...
 
Imorgon är det skola och jag skall återigen lära ut och jag hoppas att jag kan vara inspirerande och till och med lite rolig. Det minns man ju hur det var, med lärare som bara malde på menar jag...
 
Nähä...nu måste jag dra och handla.
 
Laters...
Till top