Två mål i sikte...

Livet / Permalink / 0
Baciller ja, det är ett gissel det är det faktisk. Några arbetsplatser har det säkert tufft på grund av denna epidemi av olika förkylningar och virusatacker.
Här i mitt eget hem är det inte på något sätt annorlunda, nej här hemma är det inte "Dobban" Eriksson som dominerar längre utan hans jobbiga storebror..."Därphangadedsludta" Eriksson...
 
 
Det är inget smygtaget foto på min man där han liggeri all sin eländighet nej han är med på tåget, men det är lika jobbigt som märkigt när den liksom bara inte ger med sig...förkylningen.
Så vad var det nu igen...Tvätta händerna när du vart ner på stan...ja, så var det och det var inget skämt!
Och för er som inte förstod så heter den jobbiga "storebrorsan". När fan ska det sluta Eriksson.
___________________________
 
-Orm...vet du vad en orm är?
Jag spetsar öronen där jag sitter mitt i lokalen på Cirkular Centre och fixar med en konferensmeny. Det går inte att beskriva atmosfären här inne. Alla glada röster och så mitt i allt det svenska språket som är så svårt men skit viktigt för att man skall komma vidare.
 
Ska detta bli mitt jobb nu? Ska jag få vara med och lyfta fram alla dessa kvinnor och hjälpa dem ut i arbetslivet? Det vet jag inte ännu, men det är ju inget som hindrar att jag ändå hjälper till och liksom skapar lite i den mijö som de skall växa i...
 
 
På måndag smäller det.
Då öppnar detta ställe som kommer att rymma ett center för nyanlända kvinnor, en butik och ett ställe för andra som behöver ha möte att mötas.
Ett ställe som reser sig upp ur askan med i stort sett inget kapital alls...än.
 
Tänk om jag får vara med och jobba här.
Tänk att få vara med från början.
Tänk att få göra skillnad...
 
 
Men skolan då säger någon?
Skolan är med i matchen som en konkurerande dröm och tänk att jag som är orolig ända in i benmärgen har två mål som faktiskt är inom räckhåll.
 
Vikt: Jodå, om min nya vän A fortsätter att ge mig mat och kakor, ja då blir jag ju både mätt och tjock och det är ju få förunnat i denna värld så det är synd att man inte bara kan gilla både sig själv och läget.
 
Längd: Min bästa vän här hemma heter "Pallen" så...
 
Tillstånd: Idag har varit en spännande dag då jag på bara några timmar fick erfarenheter både i form av teori och praktik i området som kallas integration. Så ja, nöjd får bli dagens ord.
 
Film: Alltså, jag som älskar film och nu borde ha alla chanser att titta igenom de tre bokhyllorna med DVD filmer som står där i vardagsrummet, har inte hunnit. Jag är faktiskt glad att det är helg snart så jag kan slappna av lite haha...
 
Träning: Avblåste den idag för...jag hann inte...
 
Analys: Att vara lättutråkad kan hos barn ses som en rätt jobbig grej, att behöva underhålla och hitta på hela tiden är förälderns uppgift och jag tänker att det kan ta mycket på krafterna. Men att vara det som vuxen är nästan värre, jag menar nu är det jag som typ skall underhålla mig själv. Och även om jag idag fick ett litet utbrott på att jag känner mig stressad så är det ju egentligen inte för att jag har för mycket att göra. Det är för att jag är orolig för den framtid som jag inte längre ser.
 
Men idag var jag smart och skaffade en liten kompis som jag hängde med. En kompis som jag vet ibland är precis som jag...
 
 
I love you Homie. Det var synd att det regnade...!
 
Laters...
Till top