Ibland vill jag bara skjuta mig själv i huvudet...

Adoptivtankar, Livet / Permalink / 0
Livet...ibland är du bara så...jobbig!
 
-Ursäkta, men såg du någon därinne när du duschade?
Tjejen som har skåpet bredvid mitt tittar på mig med stora ögon. Någon har plockat ut en kräm av dyrare modell ur den påse hon lagt på handfatet vid duschen innan hon gick in i bastun.
Jag svarar att näe...jag har inte sett någon. Jag var alldeles själv där inne i duschrummet det vet jag eftersom jag blev så himla glad när jag fick välja dusch och desstuom fick vara för mig själv...
 
- Näe...jag satt här när du gick in och visst var det någon som kanske gick in och ut men jag tittade på min telefon så jag vet inte.
Medans vi pratar om det som hänt och jag försöker hjälpa och trösta så smyger det plötsligt in en tanke i huvudet, en tanke som planterats där för längesedan av alla de personer runt mig som pratat rasistiskt över mitt huvud med ursäkten att...du Anna du gills inte, du är ju svensk.
 
Shit...hon tror att det är jag bara för att jag inte ser svensk ut....
 
Alltså, ibland vill jag bara skjuta mig själv i huvudet eller för att skona mig själv liksom bara utföra en lobotomi.
 
Jag står där och medans jag pratar hör jag hur min röst tappar styrka i samma takt som jag tappar mitt självförtroende. Jag drar mig sakta ur diskussionen som nu har fått en tredje part och medans tjejen som blivit bestulen och den andra tjejen pratar börjar jag klä på mig och när jag öppnar min väska för att lägga ner mina kläder då gör jag något så konstigt så jag nästan trillar av pinnen av förvåning...över mig själv.
 
Istället för att bara öppna påsen som jag alltid har med mig och slänger svettiga och blöta saker i så tar jag ut den och öppnar väskan på vid gavel medans jag låtsas rotar. Allt för att hon skall få en chans att se att, i min väska där ligger din kräm inte...
 
Jag är inte din tjuv...
Ridå!!!
 
 
Jag blir så trött...på mig själv...och alla (ursäkta) rasist djävlar.
I alla former och storlekar, genom alla år som varit och alla år som komma skall så förstör ni mitt liv.
 
Inget är nytt under solen förvisso. Så här är mitt liv och återigen blev jag på min vakt och återigen undrar jag verkligen hur det är...att få vara en vanlig Svensson...vi är många som undrar!
 
Its in your head Zombie....
 
Japp och även om jag sen gick hem och glömde allt så sitter de här tankarna alltid kvar en stund. Jag vill poängtera att den här tjejen inte visade några som helst tendenser till att anklaga mig. Hon är utan skuld.
Jag skyller detta på mig själv och som sagt "rasist djävlarna" runt mig som tror att en mening skonar min själ.
 
Anna det gäller inte dig...du är en av oss...
 
I min egen bubbla ja!!!!
 
Satana perkele...
 
Nu är det inte så att jag går under.
Analysen av hela dagens inlägg får bli att jag bara vill få ur mig det hela och få alla att tänka till lite.
 
Imorgon är det fredag eller fry fry som det heter på mitt jobb tack vare Tina som hjälper oss med våra fredags känslor.
Jag skall då gå på bio och mysa med min man. Sen ska jag äta och sen...sen ska jag sova. Det hinns nog inte med någon blogg imorgon så vi hörs på lördag...eller?
Som sagt, skriv abstinens är inte att leka med haha...
 
Black Panther here i come!
 
Laters...
 
Okej...jag kan inte lämna dagen så här.
 
Lyssna på det här....
 
 
 
Till top