Mitt rätta jag...

Livet / Permalink / 0
På en skola i Någonstans i Jönköping...
 
-Titta Anna, jag gör som du...
E min nya arbetslagsledare går bredvid mig i korridoren, hon har ett kakfat i varje hand och armarna håller hon i en rak 90 gradersvinkel. Hon tittar på mig och så ökar hon farten, till slut ser jag bara ryggen på henne där hon går och så skrattar hon så det hörs i hela korridoren.
 
 
Som sagt...veckan med skolstart och allt har varit lika lång som den gått fort och incidenten jag beskriver i början kom sig av att jag när vi ställde fram fika till föräldramötet i torsdags tydligen visade mitt rätta element bara genom att bära två vattenkaraffer på ett sätt som indikerade på min yrkesbakgrund. Och tydligen förstärkte jag det hela genom att gå i den fart jag alltid hållit när det varit skarpt läge genom alla år och ja, jag tänker att jag kanske stormade fram där jag gick genom korridoren förbi lärarkollegor och rektor med siktet inställt på klassrummet där vi dukat upp fikabuffé.
 
Haha ja...
Vad märkligt det är när livets allt liksom bara korsar om vartannat.
 
Skolstart, föräldramöte genomgångar och överlämningar, förkortningar och skoluttryck hjärnan har verkligen matats med mycket och till slut gick det nog överstyr då jag blev lite väl överfnissig bara av cykla genom stan med en stövel i cykelkorgen. Men det blir väl så och hellre bli road av en stövel i en cykelkorg än att få panik för att det händer så himla mycket på kort tid.
 
Ja, roligare saker har skett men det såg ändå rätt roligt ut där den satt i sin korg...stövlen....
 
 
-Anna...vad är en yreslärare?
Rektor A tittar på mig där jag sitter längst fram i klassrummet. Hon är rektor i mitt andra arbetslag och en sådandär stabil och stark kvinna som jag nu ser som ännu en sådan där människa jag tänker studera och ta efter.
Jag blir helt överumplad av frågan och den redan fulla hjärnan jobbar för fullt och det blev allt lite varmt där i en tusendels sekund. men så, glimtar det till och...
 
-En yrkeslärare är någon som är fantastiskt duktig på sitt yrke och som är villig att föra över alla sina kunskaper till nya förmågor som behöver dom....
 
När jag är färdig tittar jag på rektorn som nickar och jag kände att...ja, nu var du sådär himla bra igen. Marsh ut i världen och gör skillnad nu Anna.  Liksom bara :-)
 
Vikt: Lättare
Längd: Tänker att jag är i dvärglängd men vad gör det när jag kommit på att "Kili" i Bilbo och Ross Poldark är samma person:
 
 
 
Japp...
Tillstånd: Nöjd och glad men också lite osorterad så...dags att sortera rätt!
Film: ingen tyvärr men jag har sett färdigt "Outlander" och tänker att Bilbo kanske är nästa projekt.
Träning: Har rört på mig mycket men inte kanske i just den formen som kan kallas träning så det är dags att shapea upp sig.
 
Ja, livet är rätt härligt ändå och den sensommar som jag önskade mig kom till slut.
Jag tänker att alla i den lilla familjen som ibland kallas Taikon känner att livet är på väg frammåt.
Sist idag blir det därför kort på två medlemmar som i helgen varit på äventyr. Den ena på ett bröllop och den andra....i min säng.
 
 
 
 
Och så två andra tomtar haha...
 
 
Vi var på konsert med klassisk musik och tenorer minsann ja, ja, ja...
 
Laters...
 
 
 
 
Till top